När jag monterade ihop motorn vill jag minnas att dom kändes lite olika om man "klämde" på lyftarna.
Alltså på anläggningsytan som är mot ventilen, en del va stumma medans en del fjädrade ihop något.
Jag har inte plockat isär toppen än och känt hur dom känns nu men jag har en uppsättning begagnade liggandes som jag tänkte stoppa i och dom är "stumma" allihop.
Går det att avgöra eller känna om en lyftare är sliten eller kass?
Sen funderar jag på hur jag ska ställa kammarna, har en 2,5a med dubbla insugskammar med en precision 5862 ar 0,82 och vart tvungen å gå strax över 2bar för att landa på 566hk å 750nm mätt i dynapack vilket inte känns rätt!? vet flera som legat många hekto lägre för å nå liknade effekt på liknade motor och turbo.
Kammarna va ställda drygt 0.7mm på insug och knappt 0,7mm på avgas.
Vet många som rekommenderar att ställa 1mm både insug å avgas right?
Körde med en lite mindre turbo året innan och inbillade mig att man kunde tjäna lite toppeffekt/ flytta upp registret om jag ställde så eller är jag fel ute? vill nämligen inte den ska dö eller tappa så mycket på toppen utan dra hårt till varvstopp, sen ställdes inte kammarna om när jag bytte till 5862an..
Registret som vart i år med denna turbon va rätt bra, dock är jag fundersam varför jag behövde ladda på så mycket, kan det ha med kaminställningen å göra eller kan d va något annat?
Kan ladda upp bild på bromspappret sen om d skulle va intressant?
Hoppas ni har några idéer

Mvh Robin