Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 09 Dec 2014, 23:30
Om man skulle behöva få upp turbon några millimeter när grenrör är klart, hur hade ni gjort?
en platta med packning på båda sidor mellam turbo och grenrör? Eller finns de någon tjockare packning som håller?
alla tips är välkomna förutom att bygga om grenröret
Mvh
Danneeandersson
Posts: 989 Joined: 03 Sep 2011, 14:52
Location: Finspång
Post
by Danneeandersson » 10 Dec 2014, 07:10
Köp en till turbofläns samt 2 packningar så får du ju upp den 10mm
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 10 Dec 2014, 14:55
Jag funderar på im de funkar att göra så, 10mm är för mycket, så tänker om de funkar med en på 3-4mm eller om de blir för tunnt och de finns risk för läckage?
erikjakan
Posts: 2510 Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm
Post
by erikjakan » 10 Dec 2014, 15:42
Vattenskär en 3mm plåt o sen dubbla packningar bara?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 10 Dec 2014, 17:33
Ja de borde funka va?
Mvh
ToTTeN
Posts: 1806 Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda
Post
by ToTTeN » 10 Dec 2014, 18:08
Dubbla packningar! Jag har inte ens lyckats få en packning att hålla!
Svetsa dit en 10mm fläns och plana ner den tills det blir perfekt!
Skjuter sönder dem 1-3 gånger per år. Testat flera olika. + givetvis planat grenröret och turbon.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 10 Dec 2014, 20:21
ToTTeN wrote: Dubbla packningar! Jag har inte ens lyckats få en packning att hålla!
Svetsa dit en 10mm fläns och plana ner den tills det blir perfekt!
Skjuter sönder dem 1-3 gånger per år. Testat flera olika. + givetvis planat grenröret och turbon.
Hur lyckas du med det?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 10 Dec 2014, 20:53
ToTTeN wrote: Dubbla packningar! Jag har inte ens lyckats få en packning att hålla!
Svetsa dit en 10mm fläns och plana ner den tills det blir perfekt!
Skjuter sönder dem 1-3 gånger per år. Testat flera olika. + givetvis planat grenröret och turbon.
Kör med pinnbult och ny kopparmutter om du inte redan gör det. Återanvänd aldrig koppamuttrarna för 100% pålitlighet.
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 10 Dec 2014, 20:55
Svetsa på en ny fläns bara. Mitt grenrör hade t3 med en t4 och en t6 på tidigare. Allteftersom tidigare ägare uppdaterade snurra.
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 10 Dec 2014, 22:39
Låter nog vettigast attsvetsa dit en 10mm ovh plana ner den
jävla gitande att skiten ska planas, igen... men aja vad gör man inte
tack för tips!
vinkelkapen
Posts: 49 Joined: 02 Sep 2013, 09:42
Location: Grillby
Post
by vinkelkapen » 11 Dec 2014, 09:16
Skär ut en 3mm kopparplåt så tätar det också