Hej jag har en e34 530 manuell med m60b40 motor och kopplingen börjar bli dålig på den, har sökt runt lite och många skriver att en ny original koppling är att kasta pengarna i sjön då den skulle bli dålig igen på några månader. Har dock inte hittat så mycket om det finns några alternativ till originalkoppling typ sinter eller annat.
Ursäktar om det finns trådar om detta vilket det gör, har dock inte hittat några raka svar om detta, så tänker ifall någon därute vet? Eller om det faktist kan va lönt med ett nytt original paket?
Ny 530 koppling höll nästan en säsong för mej. =/ Läste mej till att S50B32 koppling skulle passa och köpte en sån. Var inte ens halvnära att den passade. Gjorde eget svänghjul med startkrans från en automat.
Tack för förslagen, känns dock lite saftigt med över 8 lax för detta. Ingen som vet om det går att göra på annat sätt? Är sugen på att montera kompressor och då måste jag byta koppling men vill se om det går att komma undan lite billigare med detta =)
En sinterlamell lär göra att 530 kopplingen håller. Viktigt att den är lika tjock som originallamellen dock.
Personligen gillar jag inte sinter, så det var inte ett alternativ för mej.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.