Era coilovererfarenheter? Ska köpa till min E28
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Era coilovererfarenheter? Ska köpa till min E28
Nu funkar ju motor å drivlina i racerholken. Men väghållningen är ju minst sagt skräckinjagande!
Så jag behöver köpa ett coiloverkit! Hårt ska det vara, komfort är för länge sedan borta ur bilden i den skrindan!
Vilket märke ska man ha? Vilket ska man inte ha? Utbudet är begränsat till just E28 men E34 går ju också att punda dit.
Erfarenheter?
Så jag behöver köpa ett coiloverkit! Hårt ska det vara, komfort är för länge sedan borta ur bilden i den skrindan!
Vilket märke ska man ha? Vilket ska man inte ha? Utbudet är begränsat till just E28 men E34 går ju också att punda dit.
Erfarenheter?
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
Re: Era coilovererfarenheter? Ska köpa till min E28
Gillar du att det ska va hårt och framförallt BILLIGT så kostar de som sitter på min e46 touring hela 1632kr med frakt hem till dörren. kan ta rondeller så man får tarmvred.
sitter samma skit på lyxturken och den har ju avverkat några tusen mil utan att de börjar svettas.
De är ju överlägset sämst på marknaden. men jag fortsätter köpa dom ändå för jag tycker det är bra bang for the buck. ska man köra paris dakar eller ha en snygg spec i projekttråden så får man nog ha andra grejor.
sitter samma skit på lyxturken och den har ju avverkat några tusen mil utan att de börjar svettas.
De är ju överlägset sämst på marknaden. men jag fortsätter köpa dom ändå för jag tycker det är bra bang for the buck. ska man köra paris dakar eller ha en snygg spec i projekttråden så får man nog ha andra grejor.
Sjukt nöjd med BC-Racing på min e30, får bli BC på e28:an också. Har haft D2 etc. förut..
Alla fästen färdigt, bara att kapa av gamla och svetsa fast nya.
Alla fästen färdigt, bara att kapa av gamla och svetsa fast nya.
e30 M50B28 turbo PT7675, 1000hk+?
Kör också BC-racing i min e30, och tycker dom är riktit bra
320d e46
330d e46 touring
330d e46 touring
körde xyz ss på min m535 o tycker de funkade riktigt fint. vet de som har rs modellen på bilar som går på bana o där har de funkat mycket bra
Vad är det förnågra du har Bullen? Misstänker att de inte finns till 28 /34
Var köper man BC?
Ska kolla upp xyz lite mer. Försökte ring till kinnby men han ville inte svara.
D2 är en variant, kampanj nu oxå. 8,5k men då är det leverans i mars.. Så sjunker väl båten å så står man utan till augusti
Var köper man BC?
Ska kolla upp xyz lite mer. Försökte ring till kinnby men han ville inte svara.
D2 är en variant, kampanj nu oxå. 8,5k men då är det leverans i mars.. Så sjunker väl båten å så står man utan till augusti
Henrik Braun
0708438759
0708438759
Jag vet inte ens om mina har ett namn.
Gewindefahrwerk.
Sort by price + shipping lowest first.
Buy now.
Gewindefahrwerk.
Sort by price + shipping lowest first.
Buy now.
Kineserna på ebay har nog funnit E28 för gammal. Finns nonamesatser men de kostar samma som D2 etc
Henrik Braun
0708438759
0708438759
Körde k-sport på min e30, är väl samma skit som d2,xyz bara doppade i en annan eloxerad färghink?!
Iaf om man köper den billigare varianten, rätta mig om jag har större fel...
Dock har jag vart nöjd med mina, beställde bara hårdare fjädrar bak och då blev det stumt och fint!
Är ju samma kampanj som d2 kör nu, a 5750:- få i mars för basmodellen.
Iaf om man köper den billigare varianten, rätta mig om jag har större fel...
Dock har jag vart nöjd med mina, beställde bara hårdare fjädrar bak och då blev det stumt och fint!
Är ju samma kampanj som d2 kör nu, a 5750:- få i mars för basmodellen.
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
jag har XYZ supersport på min M535. Funkat kalasbra och bra pris när det vara e28 drive på forumet (7200)
M535 E28 Achatgrün -85 M106
Beror ju helt på hur du ska använda bilen, hårt kan du nog få av dem flesta märken. Men skulle tro att xyz, d2 och k-sports billigaste dämpare passar utmärkt. Kommer själv köra Xyz nu till en början. Dessutom är Kinnby väldigt bra att ha att göra med och han kan ju sin sak
Fråga ted om hur många minuter k-sport funkade på hans lexus. Och hur många han fick på garantin innan han gav upp. De ville inte ge honom fler när de hörde att han hade så mycket effekt.
Men vill man ha nått som verkligen håller och har väldigt god kvalite så får man ju ta och köpa tex öhlins, proflex eller bilstein och kw's dyrare alternativ. Dock väldigt få som vill lägga dem pengarna på ett bra chassi, men 150k på en motor funkar bra
- ButterflyRacing
Som sagt.......vad ska du ha dom till ?
Jag åker billigast möjliga på min e36 Touring på gatan. Funkar kanon. Jag upplever dom inte ens som stötiga.
På tävlingsbilen åker vi Öhlin, Bilstin, Koni.....och nu har jag skaffat ett KW-kit som säkert kostar 15000:- nytt.
Och.....jag kommer ändå inte bli nöjd.
Jag skulle satsa på Gula Koni till en lagom gat/banåkarbil.
Finns dom inte som kit till din......så finns det lösa gängor att köpa.
EDIT: Frågan är väl egentligen......Hur bra dämpare kan du ha nytta av ?
Jag åker billigast möjliga på min e36 Touring på gatan. Funkar kanon. Jag upplever dom inte ens som stötiga.
På tävlingsbilen åker vi Öhlin, Bilstin, Koni.....och nu har jag skaffat ett KW-kit som säkert kostar 15000:- nytt.
Och.....jag kommer ändå inte bli nöjd.
Jag skulle satsa på Gula Koni till en lagom gat/banåkarbil.
Finns dom inte som kit till din......så finns det lösa gängor att köpa.
EDIT: Frågan är väl egentligen......Hur bra dämpare kan du ha nytta av ?
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Att de ska vara hårt för att de ska va de verkar konstigt enligt mig.missförstå mig rätt men Det ska ju vara så mjukt som det är möjligt för att däcken ska få fäste. Om du nu inte kör på en välplanerad bana hela tiden.
Tror du tar dig väldigt långt med ett billigare kit än Öhlins om man bara kollar upp alla vinklar caster, camber, svep vinkeln på bakre bärarmar, roll center m.m. Behöver ju varken vara hårt eller dyrt för att de ska funka bra
Tror du tar dig väldigt långt med ett billigare kit än Öhlins om man bara kollar upp alla vinklar caster, camber, svep vinkeln på bakre bärarmar, roll center m.m. Behöver ju varken vara hårt eller dyrt för att de ska funka bra