Ls Motor frågor
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Ls Motor frågor
Efter att ha sålt e30turbon så har jag införskaffat en chevelle -66 som jag tänkte skulle nån form av ls + turbo. Vilken motor ska jag satsa på , har läst att lq4 ska vara bra men verkar vara svår att hitta i sverige.... vad vet ni om 5,3 vortec motorn ?
Re: Ls Motor frågor
Är ju typ samma sak som en LQ4 förutom volymen
På ls1tech.coms forum finns det en sektion som heter Forced Induction, läs där
På ls1tech.coms forum finns det en sektion som heter Forced Induction, läs där
V8
där fanns ju massvis med info. känns som jag vill fortsätta åka automat, finns det någon standardlåda som sitter ihop med dessa maskiner som tål lite mos ?
4L80E är som en TH400 typ fast med överväxel, tål en hel del
4L60E är den vanligaste lådan och den är som en TH700 ungefär och tål inte så mycket
Till båda som så behövs det styrning, antingen via originalsprutet eller så finns det eftermarknadsprylar som funkar
Går även köra med vilken chevalåda som helst, även dom äldre passar mot motorn
4L60E är den vanligaste lådan och den är som en TH700 ungefär och tål inte så mycket
Till båda som så behövs det styrning, antingen via originalsprutet eller så finns det eftermarknadsprylar som funkar
Går även köra med vilken chevalåda som helst, även dom äldre passar mot motorn
V8
Ok. Har hittat en vortec 5.3 till vettigt pris. Är det nått att satsa på? Vad behöver man byta för att plocka effekt? Arp till toppen nya ventilfjädrar vilka topplockspacknimgar?
- pimpmyfarad2
Bilsport har haft en artikelserie i 3-4 nummer nu med inriktning på Ls.
Står rätt mycket nyttigt.
Där tar dom upp alla varianter. Allt från truckmotorer med järnblock till aluvarianterna.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Står rätt mycket nyttigt.
Där tar dom upp alla varianter. Allt från truckmotorer med järnblock till aluvarianterna.
Sent from my iPhone using Tapatalk