Var mont. oljeretur från turbo på M50B25
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Var mont. oljeretur från turbo på M50B25
Tänkte kolla med er som monterat turbo på M50B25 motorer. Var har ni gjort hål för olje retur anslutningen från turbon. Jag funderar på att sätta den i framkant på motorblocket under 5-6:ans cylinder nästan nere vid tråget. kan detta vara ett bra ställe?
MVH Jocke
MVH Jocke
Re: Var mont. oljeretur från turbo på M50B25
bröstkåpan eller oljetråg är väl de vanligaste
-
Hej!
"Bröstkåpan"? Vilken är det? Jag har ju bakhängt tråg. Och då finns det ingen chans att få någon anslutning i tråget på samma sida som turbon sitter. Och att "gå runt" hela motorn med en slang för att montera anslutningen på vänster sida av motorn känns lite onödigt?
mvh Jocke
"Bröstkåpan"? Vilken är det? Jag har ju bakhängt tråg. Och då finns det ingen chans att få någon anslutning i tråget på samma sida som turbon sitter. Och att "gå runt" hela motorn med en slang för att montera anslutningen på vänster sida av motorn känns lite onödigt?
mvh Jocke
- MrQuickzilver
-
Vad hade man gjort utan PPF!!! TACK För alla bra svar. I bröstkåpan får det bli
MVH Jocke

MVH Jocke
Hur blir det när motorn hamnar i rätt lutning om returen sitter vinkälrät mot blocket?
Vill man inte ha fall hela vägen från turbon ner i tråget?
Mvh
Mvh
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
det klarar sig precis så som du tänker, Men det är inget bekymmer även om det skulle vara lite bakfall när den sitter så långt över olje nivå och oljan har 50cm fall ifrån turbon innan nippeln.Chrille D wrote:Hur blir det när motorn hamnar i rätt lutning om returen sitter vinkälrät mot blocket?
Mvh
-
Tack Daniel! 

Är denna varianten bultad inifrån eller bara gängad och tätad?MrQuickzilver wrote:
Tacksam för svar....
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
Kör också samma variant. Använder mig utav bult på insidan och tätning.Barry wrote:Är denna varianten bultad inifrån eller bara gängad och tätad?MrQuickzilver wrote:
Tacksam för svar....
Godset är tunt där så vet inte hur bra det blir att gänga.
The Lower Class