slirande 765 + sinter
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 89
- Joined: 06 Oct 2011, 14:01
- Location: Gotland
slirande 765 + sinter
Åker med 430whp och 580wnm.
kopplingen är en sachs 765 och en sachs 4-p sinter på m30 hjul med 1.2mm upphöjd lamell.
Och kopplingen slirar ibland mellan 3-4 och 4-5 och de är med gatdäck!
Finns spel till urtrampningslagret så de är inte de som ligger på...
Kopplingen har nu gått 250mil sen ny o har slirat till o från i 200 mil.
Fler än jag som har svårt o förstå vad som är galet?
kopplingen är en sachs 765 och en sachs 4-p sinter på m30 hjul med 1.2mm upphöjd lamell.
Och kopplingen slirar ibland mellan 3-4 och 4-5 och de är med gatdäck!
Finns spel till urtrampningslagret så de är inte de som ligger på...
Kopplingen har nu gått 250mil sen ny o har slirat till o från i 200 mil.
Fler än jag som har svårt o förstå vad som är galet?
-
- Posts: 89
- Joined: 06 Oct 2011, 14:01
- Location: Gotland
Re: slirande 765 + sinter
nej lamellen är torr.
Re: slirande 765 + sinter
Vilket märke på lamell?
Re: slirande 765 + sinter
Schimsat tryckplattan efter vars just ditt exemplar har mest tryck?
Peter Königsson
Mobil: 073-845 96 31
Mobil: 073-845 96 31
-
- Posts: 89
- Joined: 06 Oct 2011, 14:01
- Location: Gotland
Re: slirande 765 + sinter
Sachs lamell. nej endast gått på vad alla andra kör på. men ska provtrycka plattan nu och se vart den ger mest. sen åka på den tills den är slut.
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: slirande 765 + sinter
Sachs lamell är väl 9mm? då ska svänghjulet bara ha 0.2mm utstick
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: slirande 765 + sinter
Nåt måste vara galet iaf, har åkt på min sen 2009 med 480whp som minst och aldrig slirat.
Posta gärna vad trycktestet ger
Posta gärna vad trycktestet ger

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: slirande 765 + sinter
Du lär ha plant svänghjul om du åker med sachs lamell. Tror sachs är 9mm keps lamell är 7.8 därav man bör ligga på runt 1.2 i uppstick men din tryckplatta borde va överspänd isf men som sagt trycktesta och räkna blir de aldrig fel 

-
- Posts: 89
- Joined: 06 Oct 2011, 14:01
- Location: Gotland
Re: slirande 765 + sinter
Sachs lamellen var 8.45mm tjock när den var ny. Nu är den nere på 7.95mm.
Ska se om jag hinner trycktesta plattan i helgen
Ska se om jag hinner trycktesta plattan i helgen
Re: slirande 765 + sinter
Jag kör 930wnm med m30 svänghjul, kep 4-puckslamell och 765. Svänghjulet är svarvat så greppytan för lamellen är 1,8mm högre, efter att fått tryckplattan testad ihop med lamellen.
Om Sachs lamellen är tjockare så ska du nog ha nära plant svänghjul för att få ut mest av tryckplattan.
Om Sachs lamellen är tjockare så ska du nog ha nära plant svänghjul för att få ut mest av tryckplattan.
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm