Efter att ha hängt här på forumet ett antal år, så kände jag att det var dags att få tummen ur & starta en egen projekttråd.

Bilen i fråga är en Alpinvit BMW E28 528i -87 med M535 kjolpaket och skärmbreddare.
Receptet blir följande..
Block & topp:
M54B30 med nya vevlager, bortplockad & låst vanos, matchportade insugskanaler för M50 insug, M54/M52 TU oljepumpsuppgradering, E34 M50 oljetråg, Stewart Racevattenpump, S50 oljefilterhus & oljekylare. I övrigt orörd.
Motorstyrning & tändning:
EcuMaster EMU standalone med PnP M50 vanos kabelhärva. Kommer att köra med E36 M50B25 vanos härva samt M50 tändspolar.
Bränslesystemet:
Bosch EV14 900cc spridare, Deatschwerks DW301 intank pump, BAP 3 liters catchtank, KL Racing fuelrail, TB btr, TB "044" huvudpump & AN8 teflonslangar till matning samt retur. Bränslet blir E85.
Trycksidan:
TB60-02 Billet, TB 60mm WG samt PPF 50mm dumpventil.
Avgas:
PPF grenrör. Rostfritt 3,5" hela vägen med en Apple ljuddämpare i slutet.
Drivlina:
Växellåda - ZF från E34 525i
Koppling & svänghjul - Sachs 618 tryckplatta med 6-puck sinterlamell samt M20 svänghjul svarvat för rätt inspänning.
Kardan - Original E28 528i
Bakaxelklump/Diff - E28 535i 25% lamelldiff
Chassi:
XYZ Super Sport coilovers
E28 M5 krängningshämmare
Framvagn - HD Meyle E34 bärarmar, stabilisatorstag, styrstag och centerstag.
Bakvagn - Powerflex Black Series silentblock, resten blir nya original.
Bromsar:
Fram - Brembo 6-kolvsok från VW Touareg och 348mm E60 545i bromsskivor.
Bak - E34 M5 3,6 bromsok och E34 540i bromsskivor.
Interiör:
Recaro stolar fram från Lancer Evo 6, mockaratt, shortshift-spak, Innovate MTX-L bredbandslambda, Innovate MTX-D oljetryck och oljetemp mätare och STRI X-LINE 52mm laddtrycksmätare.
I övrigt original.
Fälgar:
18" E90 M3 Style 260. Fram: 8,5x18 & bak: 9,5x18.
Kommer uppdatera tråden så ofta jag kan och hinner.

Obs! Bilder kommer så småningom.
Hej så länge!