TIIMEYs 328 Touring E36 GUMMESON
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Erikk wrote:Hur går det här då?
Jorå hjulinställning sen är de klart för en ny säsong
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Tänkte lägga upp en liten uppdatering, men jag har alltid kört imageshack för att ladda upp bilder.
Självklart har de gjort om så man ska binda sig till något avtal och betala pengar.
Någon som har tipps var man kan skapa ett konto och ladda upp bilder för forum ?
Självklart har de gjort om så man ska binda sig till något avtal och betala pengar.
Någon som har tipps var man kan skapa ett konto och ladda upp bilder för forum ?
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
forumbilder.setiimey wrote:Tänkte lägga upp en liten uppdatering, men jag har alltid kört imageshack för att ladda upp bilder.
Självklart har de gjort om så man ska binda sig till något avtal och betala pengar.
Någon som har tipps var man kan skapa ett konto och ladda upp bilder för forum ?
0sju3-043862sex
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
photobucket.com
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Tack för tipps !
Kommer en liten uppdate, bilen har ju varit klar ett tag och första körningen vart DriftBash #1 på Gröndal.
Det sista som kom på var ett par 35mm Spacers bak
Kvällen innan driftbash stog vi och dekala till 12 på natten ! Vart grymt nöjd över stuket på bilen
Ska på lite mer dekaler men de kommer sen.
Grymt nöjd över körningen, börjat använda handbromsen och lärt mig den ordentligt.
Kul med utveckling i Körningen och Wisefabet är galet, när man skulle snurrat för länge sen finns de bara mer och mer och styra emot.
Nu gäller det bara att lära sig att ligga bredare än va man kunnat och ge mer röök
Dock så efter mycket plågande så gav tyvärr diffen upp. Orginal 33k mil aldrig öppnad bara bytt olja.
Pinjong drevet vart delbart. Kronhjulet har sett sina bästa dagar också
Ska se om de går att flytta över lamell diff huset till en org. diff. Flytta över kronhjul bara. Någon som kanske vet om de går ?
En gammal rostig Aga diff får ta plats istället för min fina målade Lamell diff.
"Råka" Spränga ett däck så där rök breddaren hehe, nya är beställda. Ska nog lägga några på lager, positiva var att det var
riktigt lätt att få bort däckrester med etanol från folien. Testa både bromsrengörning, avfettning, å några andra speciel medel. Men etanol is the shit.
Helgens offer, tur Mälarteamet hjälper till med däck. Börjar gå åt en hel del när man är ute.
Nästa planerade är Gatebil Mantorp i Juni ! Ev någon körning imellan får se hur mycket däck man skrapar ihop
Kommer en liten uppdate, bilen har ju varit klar ett tag och första körningen vart DriftBash #1 på Gröndal.
Det sista som kom på var ett par 35mm Spacers bak
Kvällen innan driftbash stog vi och dekala till 12 på natten ! Vart grymt nöjd över stuket på bilen
Ska på lite mer dekaler men de kommer sen.
Grymt nöjd över körningen, börjat använda handbromsen och lärt mig den ordentligt.
Kul med utveckling i Körningen och Wisefabet är galet, när man skulle snurrat för länge sen finns de bara mer och mer och styra emot.
Nu gäller det bara att lära sig att ligga bredare än va man kunnat och ge mer röök
Dock så efter mycket plågande så gav tyvärr diffen upp. Orginal 33k mil aldrig öppnad bara bytt olja.
Pinjong drevet vart delbart. Kronhjulet har sett sina bästa dagar också
Ska se om de går att flytta över lamell diff huset till en org. diff. Flytta över kronhjul bara. Någon som kanske vet om de går ?
En gammal rostig Aga diff får ta plats istället för min fina målade Lamell diff.
"Råka" Spränga ett däck så där rök breddaren hehe, nya är beställda. Ska nog lägga några på lager, positiva var att det var
riktigt lätt att få bort däckrester med etanol från folien. Testa både bromsrengörning, avfettning, å några andra speciel medel. Men etanol is the shit.
Helgens offer, tur Mälarteamet hjälper till med däck. Börjar gå åt en hel del när man är ute.
Nästa planerade är Gatebil Mantorp i Juni ! Ev någon körning imellan får se hur mycket däck man skrapar ihop
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
PPF har man glömt bort helt under sommaren ! skäms lite men här kommer en snabb genomgång av sommaren
Första gröndal la jag iaf upp, då diffen rasa :/ den tro känaren.
Väl dags var mantorp !
Allt lastat å klart så börjar gammel viton pissa diesel. Bra start !
Så fick låna en dragbil, kommer iaf ner till mantorp ! Förväntningarna höga och andra körningen är jag lite över entustiastisk och kör av i slutet av parisern. In i räcket.
Här kommer det bästa med event ! Alla runt omkring kända som okända hjälps åt för att laga bilen! BILEN SKA UT PÅ BANAN IGEN!
Vi lyckas rikta huv och div. plåt över allt, stripea ihop det mesta och besikta igen.
Vi sprang runt i hela depån och hitta en tig som svettsa alu, och Lennartsson svettsa ihop Intercoolern igen!
Besiktad och klar igen !
Ett varv på banan, fick ja svart flagg ! Blev galen, man var tvungen att ha komplett bil med front och skärm... gaahh
Så vi blev uppfinnings rika, här är resultatet efter mycket silver tejp, kartong, plast dunk eltejp, stripes och en jävla massa knarkarskruv
Besiktad igen och kunde ut å lägga lite röök !
Väl hemma, så var ja tvungen att sätta upp bilen i "riktbänken" vart förvånands värt bra !
Ny dragbil köptes inför nästa Gröndal körning !
Allt lira ganska fint, tills 3an försvann.
Ärsch 2-4 klarar man sig vell på ?! lite tungt på fyran. kopplingen gav upp efter 2-3 kopplings stamp
Ner med låda och byta koppling !
Allt ganska slitet, både sv-hjul och tryckplatta hade fått fina spår av nitarna. Stressigt inför nästa körning som kom så slängde dit en ny lamell bara å chansa.
Har visat sig funka alldeles utmärkt resten av säsongen
Blev en 5100 Körning, var bästa körningen i år, man lärde sig mycket och man var i princip själv på banan !
Jag har haft bekymmer med att bakaxeln fuktar olja, verkar vara i lilla hålet för avluftning på kåpan.
Någon som haft liknande bekymmer? I vinter ska ja nog borra upp hålet och montera nippel och slang som går upp en bit.
Sista körningen för säsongen fick bli Gatebil Mantorp !
Mälarteamet som för övrigt levererar våra däck bjöd med Hela Team ARG ! Grym helg och stort tack till Mälarteamet !
Jävligt nöjd över hela helgen ! Allt fungerade bra och däcken tog slut ! som det ska vara !
Har även fixat lite me cambern bak, jävligt nöjd över den jämna slitaget av däcken
Nu inväntar bara en vinter med förbättringar små justeringar, annan design (Folien ryker till nästa år) och satsa på en säsong där tanken är att jag ska köra en hel serie !
Den nakna sanningen !
Ska försöka hålla er uppdaterade i vinter !
Första gröndal la jag iaf upp, då diffen rasa :/ den tro känaren.
Väl dags var mantorp !
Allt lastat å klart så börjar gammel viton pissa diesel. Bra start !
Så fick låna en dragbil, kommer iaf ner till mantorp ! Förväntningarna höga och andra körningen är jag lite över entustiastisk och kör av i slutet av parisern. In i räcket.
Här kommer det bästa med event ! Alla runt omkring kända som okända hjälps åt för att laga bilen! BILEN SKA UT PÅ BANAN IGEN!
Vi lyckas rikta huv och div. plåt över allt, stripea ihop det mesta och besikta igen.
Vi sprang runt i hela depån och hitta en tig som svettsa alu, och Lennartsson svettsa ihop Intercoolern igen!
Besiktad och klar igen !
Ett varv på banan, fick ja svart flagg ! Blev galen, man var tvungen att ha komplett bil med front och skärm... gaahh
Så vi blev uppfinnings rika, här är resultatet efter mycket silver tejp, kartong, plast dunk eltejp, stripes och en jävla massa knarkarskruv
Besiktad igen och kunde ut å lägga lite röök !
Väl hemma, så var ja tvungen att sätta upp bilen i "riktbänken" vart förvånands värt bra !
Ny dragbil köptes inför nästa Gröndal körning !
Allt lira ganska fint, tills 3an försvann.
Ärsch 2-4 klarar man sig vell på ?! lite tungt på fyran. kopplingen gav upp efter 2-3 kopplings stamp
Ner med låda och byta koppling !
Allt ganska slitet, både sv-hjul och tryckplatta hade fått fina spår av nitarna. Stressigt inför nästa körning som kom så slängde dit en ny lamell bara å chansa.
Har visat sig funka alldeles utmärkt resten av säsongen
Blev en 5100 Körning, var bästa körningen i år, man lärde sig mycket och man var i princip själv på banan !
Jag har haft bekymmer med att bakaxeln fuktar olja, verkar vara i lilla hålet för avluftning på kåpan.
Någon som haft liknande bekymmer? I vinter ska ja nog borra upp hålet och montera nippel och slang som går upp en bit.
Sista körningen för säsongen fick bli Gatebil Mantorp !
Mälarteamet som för övrigt levererar våra däck bjöd med Hela Team ARG ! Grym helg och stort tack till Mälarteamet !
Jävligt nöjd över hela helgen ! Allt fungerade bra och däcken tog slut ! som det ska vara !
Har även fixat lite me cambern bak, jävligt nöjd över den jämna slitaget av däcken
Nu inväntar bara en vinter med förbättringar små justeringar, annan design (Folien ryker till nästa år) och satsa på en säsong där tanken är att jag ska köra en hel serie !
Den nakna sanningen !
Ska försöka hålla er uppdaterade i vinter !
-
- Posts: 16
- Joined: 29 May 2011, 21:10
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Härligt Tim!
Jobba på
Jobba på
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Tackar (Y)John.Karlsson wrote:Härligt Tim!
Jobba på
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Min m20 sprack så där och då letade sig vattnet in till cylindern och kylsystemstrycket vart skyhögt efter lite snyt. När man belastar gängorna så vidgar de sig och man tappar trycket på packningen där, enligt min ogrundade teori..
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Okej, ja dock har de inte spruckit ner till gängorna ännu, ser ut som sprickan går ner sen snett ifrån gängorna och utanför hela vägen upp till andra sidan. Och absolut inga fel på topppackningen.JonasH88 wrote:Min m20 sprack så där och då letade sig vattnet in till cylindern och kylsystemstrycket vart skyhögt efter lite snyt. När man belastar gängorna så vidgar de sig och man tappar trycket på packningen där, enligt min ogrundade teori..
De konstiga är att man inte märkt något på de 3 åren ja åkt med samma packning. :/
Känns olustig iaf lär nog skaffa nytt block.
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Har man hela vintern på sig så är det ju som du säger lika bra att skaffa ett nytt block
Fan va go bilen är! Dock sketfull utan folien och breddarna haha!
Fan va go bilen är! Dock sketfull utan folien och breddarna haha!
NTCRS
940 8v 500hk?
940 8v 500hk?
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Ja exakt, fått tag på nytt block ska hämtas upp och lämnas inNTCRS wrote:Har man hela vintern på sig så är det ju som du säger lika bra att skaffa ett nytt block
Fan va go bilen är! Dock sketfull utan folien och breddarna haha!
Tack !
Ja den vart väldigt naken utan allt
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Läst hela tråden nu.
Sjukt ihärdig trots alla motgångar... Imponerande
Hoppas man får se lite resultat av pallbockssäsongen i vår
Sjukt ihärdig trots alla motgångar... Imponerande
Hoppas man får se lite resultat av pallbockssäsongen i vår