Jag har byggt om min E34 till Styrväxel, jag monterade en E36 M3 3.0 styrväxel som e progresiv.
Det e en del pill med å få till det, du kan kolla in min tråd på Skogen racing om du vill
http://skogenracing.editboard.com/t1029 ... c-for-2014" onclick="window.open(this.href);return false;
För att få Styrstagen i linje med bärrarmen så använde jag styrleder från VW transporter då dom har större kona och sen brotschade jag underifrån, sen gjorde jag adaptrar mellan e36 stagen å styrlederna.
Du får bygga en lagring för rattstången i torpedväggen, kan du så bygg med en typ länklager som kan vinklas lite jag kör ett stumt lagerbrons lagring, men då kan du inte justera ratten in/ut.
Sen fick jag korta rattaxeln men det e lurigt å svetsa i den då den inte e i bra svetsbart material, (gör prov om du ska svetsa i den)
Sen fick jag förlänga mina krängarstag med för att det skulle gå fritt bärarmen.
Jag har ingen bumpsteer eller liknande, däremot e jag inte nöjd med Styrsvaret, man får ratta som faan.
Det blev alltså sämmre än orginal, men styrningen e ju skönare i övrigt.
Jag har planer på å göra om styrarmarna på min så jag får mer och snabbare styrning, men som du vet så e det inte gjort i en handvändning

Kör man med en icke progresiv styrväxel kanske det blir bättre.
Hoppas du får nån nytta av mina erfarenheter ia fall.