Sådär ja, då va man igång igen. Den lilla fördelen med att plugga nu när man bygger är väl att man kan styra skolarbetena i den takt man känner och därför kan ta sig lite tid att bygga.
I förra helgen så tog jag loss lådan, skönt det va att få upp motorn i stativ och slippa ha den ligga på pall
Igår åkte jag till hem ifrån Gävle till Sala och drog av nån timme i garaget. Har min E36 turbo som sällskap, den väntar på en mappning så ska den säljas sen för att finansiera detta projekt
Har som sagt fått upp motorn i stativ och nu är det dags att börja tömma blocket. Så det här vad var jag började med igår
Efter lite pill så va generatorn, oljetråget och lite annat avplockat
Toppen som jag även plockat av ventilerna på samt ventiltätningarna, blir nya tätningar och slipa ventilerna innan den sätts ihop. Toppen ska iväg på planing imorgon
Har en mysig hög med grejer, e36 styrväxel, elsystem till e30, skärmar, rutor, huv mm. + lite grejer som jag tagit av. Har originalkoppling och ac-pump att sälja om någon är intresserad, säljes billigt! Även originalspridare med fuelrail och grenrör.
Blir ett fint pussel att försöka få ihop allt sen, men men, det ska väl ge sig vad det lider, är ju rätt kul att hålla på iaf
Det var väl allt för tillfället, blir mera skruva i helgen.