Hejsan..
hoppas ni kan göra undantag då detta inte är ett turbo projekt!
ska byta spis i min E34 från m60b30 till M62b44Tu och har stött på en del problem, men det sista vet jag inte hur jag skall lösa.
Då nya motorn har Dwb alltså ett Elektroniskt gasspjäll och gamla motorn har ett wier system.
Någon ideè bland allt klokt folk här på ppf?
Och söker någon en m60b30 hojta till!
Mycket tacksam för hjälp och svar Hälsningar Oskar
Nya motorn har Elektroniskt gasspjäll hur löser jag det?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 3
- Joined: 09 Jun 2014, 22:57
Re: Nya motorn har Elektroniskt gasspjäll hur löser jag det?
Enklast är att skaffa ett eftermarknadssprut och en elektronisk gaspedal, då kan du få ett fungerande VANOS med. Annars kan du byte till ett M60B40 eller M62B44 icke-vanos insug för manuellt gasspjäll, de har större runners med.
Min uppfattning efter lite googlande är att det verkar krångligt att konvertera M62TU till ODB1 som hade varit en lösning för att inte byta till eftermarknadssprut.
Min uppfattning efter lite googlande är att det verkar krångligt att konvertera M62TU till ODB1 som hade varit en lösning för att inte byta till eftermarknadssprut.
Re: Nya motorn har Elektroniskt gasspjäll hur löser jag det?
Eller så skaffar man gaspedalen från donatorbilen så är det löst
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
-
- Posts: 3
- Joined: 09 Jun 2014, 22:57
Re: Nya motorn har Elektroniskt gasspjäll hur löser jag det?
Juste diagnos kontakterna är inte samma heller, måste gå att lösa...liket wrote:Enklast är att skaffa ett eftermarknadssprut och en elektronisk gaspedal, då kan du få ett fungerande VANOS med. Annars kan du byte till ett M60B40 eller M62B44 icke-vanos insug för manuellt gasspjäll, de har större runners med.
Min uppfattning efter lite googlande är att det verkar krångligt att konvertera M62TU till ODB1 som hade varit en lösning för att inte byta till eftermarknadssprut.
Har läst lite om dom spjällhusen, men risken verkar då vara att den hamnar i lip-home..
Ja de kan ju också fungera köpa en elektroniskgaspedal från en 540 =)BmWkrille wrote:Eller så skaffar man gaspedalen från donatorbilen så är det löst