De hade varit mer normalt o förstående MEN dessa var inga som helst gängor kvar på utan bara istoppade så den trilla bort själv när jag tog bort bröstkåpan.... Jag kan inte ens i fantasin lista ut hur de blitt så om man inte stoppat dit de så!Ronnie AVR wrote:Jag fick en baktändning på min m50 med allt var nytt och då small de till i i kjedjorna. Misstänkte de hände nått då och mycket riktigt övre bulten som hållet skenan gick av jäms med blocket. Vet andra den gått av för så de verkar rätt vanligt.Ripper wrote:Ett klipp hur en glidskena bör se ut(bytt), kan tillägga att jag på detta klippet också verkligen tar i lite....
Nu:
https://www.youtube.com/watch?v=tlzoDDowUrU" onclick="window.open(this.href);return false;
Tidigare:
http://youtu.be/AM7Rir7yY_Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Klegg i oljan, trasig topp?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Sv: Klegg i oljan, trasig topp?
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Klegg i oljan, trasig topp?
jag säger det igen, och nu generaliserar jag förstås då jag omöjligen kan göra personangrepp mot en individ som är okänd: Många är dom som vill va med i denna leken. man kan ha en tråd, man ska ha ett projekt och man ska kunna posta bilder på de senaste coola inköpen. Men den att det blir något vettigt av det verkar inte va lika viktigt.
Många har inte alls koll på hur viktigt vissa grejor är när det kommer till att sätta ihop en maskin. det finns trådar här på forumet som gör en mörkrädd. folk med svindyra bitar som inte har en aning om vikten av rätt mått, åtdragning, ytor och hur viktigt det är med att kontrollera och rengöra efter all bearbetning osv.
Det finns dem här som jag skulle våga handla en maskin av och få den skickad på pall helt osedd. Men dom är fasen få.
Många har inte alls koll på hur viktigt vissa grejor är när det kommer till att sätta ihop en maskin. det finns trådar här på forumet som gör en mörkrädd. folk med svindyra bitar som inte har en aning om vikten av rätt mått, åtdragning, ytor och hur viktigt det är med att kontrollera och rengöra efter all bearbetning osv.
Det finns dem här som jag skulle våga handla en maskin av och få den skickad på pall helt osedd. Men dom är fasen få.
Re: Klegg i oljan, trasig topp?
Fått nåt svar än?!
http://www.garaget.org/mike
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
Re: Klegg i oljan, trasig topp?
Ja kapar denna tråd lite, jag har snart avverkat en säsong med runt 150mil med samma fel som konstaterades på Ripper topp, klegg och drar vatten, men så pass lite att det bara dunstar o landar i vevhusventen.
Tänkte mest på om någon har öst på tills det havererat totalt med detta fel? och vad det resultera i? största risken ja kan känna är att de blir lagerhaveri när de börjar läcka för mycket?
Ja känner att jag inte orkar riva maskin såhär tidigt på säsongen då ekonomin inte tillåter min vilja att bygga ihop en ordentlig topp när man endå lyfter allt, har som sakt pressat 150 mil redan utan bekymmer mer än att fylla vatten o tömma vevhusventen så 50 till borde den orka
kanske är en svår fråga att svara på känner jag men de känns bättre om några skriver att man bara ska gasa på, så skriv de!
Tänkte mest på om någon har öst på tills det havererat totalt med detta fel? och vad det resultera i? största risken ja kan känna är att de blir lagerhaveri när de börjar läcka för mycket?
Ja känner att jag inte orkar riva maskin såhär tidigt på säsongen då ekonomin inte tillåter min vilja att bygga ihop en ordentlig topp när man endå lyfter allt, har som sakt pressat 150 mil redan utan bekymmer mer än att fylla vatten o tömma vevhusventen så 50 till borde den orka

kanske är en svår fråga att svara på känner jag men de känns bättre om några skriver att man bara ska gasa på, så skriv de!

Re: Klegg i oljan, trasig topp?
Säljare: Silverryggen (Magnus)
Köpare: Jag
0/10
Lång story kort!
Innan affär snabb på svara, supertrevlig och allt som sig bör för att kunna BLÅSA mig!
Vi kom överens om att jag skulle köpa hans M50 maskin komplett "turn key" utan "runtomkring-grejer" för jag hade redan turbo, insug, sprut osv. Jag fick se film från bänkning, blev erbjuden provkörning och efter detta hjälp att lyfta ur spisen osv men eftersom växjö-sandviken är en bra bit valde jag dumt nog att lita på Magnus för han verkade ärlig och hade hängt på PPF länge.
Här är en print screen på annonsen:


När jag och min bekant kom för hämta spisen så hade Magnus/Silverryggen konstigt nog plockat av ventilkåpan, den anser jag tillhör en "komplett" maskin MEN lite för snällt så sa jag att okey strunta i de, jag tar min gamla. Fanns inte heller något e34 tråg som utlovat, utan fick ett e36 tråg. Åter igen sa jag "de löser sig jag har ett eget"
När jag väl startade upp maskinen för att varmköra den så kleggade den i ventilkåpan och efter hört mig för med diverse kunniga så trodde dem de kunde vara kondens för att den stått ett tag plus att den gick rikligt på en startmapp...
3 olje/filter byten senare, där jag även plockade bort och rengjorde allt så kleggade den fortfarande och jag rev av toppen för att då se att den var sprucken på 4 av 6 förbränningsrum från ventil ut till vattenkanal.
Jag har nu försökt få kontakt med Silverryggen/Magnus sen ca10v tebax och jag har inte bara gett han 1 chans att få ordet, utan efter han läst mitt första pm och haft över 1v på sig fått även ett andra pm utan att välja att svara varken bu eller bä.
Jag betalade 27K(!!!) för maskinen även utan rätt tråg o ventilkåpa!
Sedan dess har jag lagt ut till ny topp, cooperring packning, planslipning, oljebyten och ut över detta åtskilliga timmar mek.
Jag har dessutom inte kvar den fina/omtalade portade toppen som jag hade planer för.
Jag hade hoppats på ynkliga 5K tebax av hela kalaset och de anser jag vara fullt rimligt
Köpare: Jag
0/10
Lång story kort!
Innan affär snabb på svara, supertrevlig och allt som sig bör för att kunna BLÅSA mig!
Vi kom överens om att jag skulle köpa hans M50 maskin komplett "turn key" utan "runtomkring-grejer" för jag hade redan turbo, insug, sprut osv. Jag fick se film från bänkning, blev erbjuden provkörning och efter detta hjälp att lyfta ur spisen osv men eftersom växjö-sandviken är en bra bit valde jag dumt nog att lita på Magnus för han verkade ärlig och hade hängt på PPF länge.
Här är en print screen på annonsen:


När jag och min bekant kom för hämta spisen så hade Magnus/Silverryggen konstigt nog plockat av ventilkåpan, den anser jag tillhör en "komplett" maskin MEN lite för snällt så sa jag att okey strunta i de, jag tar min gamla. Fanns inte heller något e34 tråg som utlovat, utan fick ett e36 tråg. Åter igen sa jag "de löser sig jag har ett eget"
När jag väl startade upp maskinen för att varmköra den så kleggade den i ventilkåpan och efter hört mig för med diverse kunniga så trodde dem de kunde vara kondens för att den stått ett tag plus att den gick rikligt på en startmapp...
3 olje/filter byten senare, där jag även plockade bort och rengjorde allt så kleggade den fortfarande och jag rev av toppen för att då se att den var sprucken på 4 av 6 förbränningsrum från ventil ut till vattenkanal.
Jag har nu försökt få kontakt med Silverryggen/Magnus sen ca10v tebax och jag har inte bara gett han 1 chans att få ordet, utan efter han läst mitt första pm och haft över 1v på sig fått även ett andra pm utan att välja att svara varken bu eller bä.
Jag betalade 27K(!!!) för maskinen även utan rätt tråg o ventilkåpa!
Sedan dess har jag lagt ut till ny topp, cooperring packning, planslipning, oljebyten och ut över detta åtskilliga timmar mek.
Jag har dessutom inte kvar den fina/omtalade portade toppen som jag hade planer för.
Jag hade hoppats på ynkliga 5K tebax av hela kalaset och de anser jag vara fullt rimligt
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Klegg i oljan, trasig topp?
Vad händer? Står Magnus (silverryggen) för vad han gjort?... Får du någon ersättning?
http://www.garaget.org/mike
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
Re: Klegg i oljan, trasig topp?
Nej fortfarande inte ett ljud!9-3 Mike wrote:Vad händer? Står Magnus (silverryggen) för vad han gjort?... Får du någon ersättning?
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/