Spec på maskin:
Det mesta genomgånget bytt/ombyggt våren 2014
s50b30
Nira i3+
Pyramidringar
H-profil
Cp kolvar
spagrenrör
Borg Warner/switzer billet turbo helt custom från svensk turboservice 66mm inducer och 72mm ut som gått 50mil
44mm tial wg
3-4" avgassystem
1260cc spridare
Nuke Regulator
Nuke Soppafilter
Fuelab bränslepump
10mm soppaledningar tur och retur.
40l fuelcell
Lättat och svarvat m30 svänghjul för maxtryck till 765 plattan och 4 puck sinter. (50mil)
5" tjock GTR intecooler.
mm.mm.mm
Kaross:
Weichester skruvad bur
2x omp wrc stolar och 4 punktsbälten.
Omp mocka ratt
Xyz värsting coilovers och div extra väghållningsprylar och camberstag
De flesta bussningarna utbytta i bakvagnen till stumma
Bredbandslambda och laddtrycksmätare
Däck som följer med beroende på pris är två uppsättningar 18" En svarta bbs lemans replikor som är nylackade samt en 18" BBS org bmw hjul.
15" Et drag slicks på plåtfälg.

Bilen mappades av Overtake för 3v sen till 680hk på hjulen och 900nm vid 1.6-1,7 bars laddtryck. Soppa pumpen satte stopp lite över 700whp så vi valde att gå ner lite för att vara safe men som sagt det finns mycket mer att hämta om man vill även om det inte behövs då den är hysterisk redan nu. Som en vass singel Supra fast ratten på rätt sida och några hundra kilo lättare

Kan tänkas byta mot en Vass Audi s2 rs2 eller s4 med stabil drivlina eller annan rolig 4x4 bil typ Evo. Kan även tänka mig ta nyare bmw diesel i inbyte eller fin bruksbil. Kom med förslag.
Pris: 169k
Bvsa utan krångel!