Tja!
Tips på bästa möjliga intercooler för s54? löst cellpaket eller komplett IC spelar ingen roll.
kommer inte över 800whp med den som sitter.
Har fått tips om att byta den, det är tydligen andra som har haft problem med IC av samma "märke" på denna motor typen och vid den effekten.
bra intercooler s54
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: bra intercooler s54
Du som kör e46 turbo?
Jag har samma skitcooler som dej, och har bromsning neste fredag. Torde inte annat än at beställa en ny på PPF. Hoppas bara den kommer så jag räcker bygga gavlarna![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jag har samma skitcooler som dej, och har bromsning neste fredag. Torde inte annat än at beställa en ny på PPF. Hoppas bara den kommer så jag räcker bygga gavlarna
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Det var jaas som tipsa mig om det_anders wrote:Du som kör e46 turbo?
Jag har samma skitcooler som dej, och har bromsning neste fredag. Torde inte annat än at beställa en ny på PPF. Hoppas bara den kommer så jag räcker bygga gavlarna
Vilken köpte du nu istället då?
Ppf har två st som skulle va lämpliga i storlek på min m3a.
Lycka till!
Last edited by harboe on 23 Aug 2014, 09:59, edited 1 time in total.
hade 600x300x100 förut, så köper det också nu. Svetsar på gavlarne från den jag har, för dom var totalt omgjorda
Bromsning den 29:e, så hoppas jag får den och räcker bygga om den
<JAAS Performance>
Vad är det för IC som du/ni har problem med ?
Mvh
Mvh
kan ta det via pm om någon undrar. Håller man sig på lägre effekter funkar den helt ok. Den kyler bra å så.Moker wrote:Vad är det för IC som du/ni har problem med ?
Mvh
Last edited by harboe on 23 Aug 2014, 11:58, edited 1 time in total.
Nu är jag inte den som är den och skyddar olika produkter, speciellt inte Kina saker och jag har ingenaning om din setup. Du kan mkt möjligt ha en för liten/dålig intercooler.
Men tänk på att det inte finns någon intercooler som kan kyla luften tillräckligt bra när turbon börjar pumpa varmluft. Har man kommit till det stadiet bör man ta till andra åtgärder för att hämta ut mer effekt. Förutsatt att man har en IC som gör sitt jobb.
Bara för att ge ett exempel är det bromsat 950whp med en Kina intercooler, sådan typ ni kör.
Mvh
Men tänk på att det inte finns någon intercooler som kan kyla luften tillräckligt bra när turbon börjar pumpa varmluft. Har man kommit till det stadiet bör man ta till andra åtgärder för att hämta ut mer effekt. Förutsatt att man har en IC som gör sitt jobb.
Bara för att ge ett exempel är det bromsat 950whp med en Kina intercooler, sådan typ ni kör.
Mvh
Det är inte kylningen det är fel på, det är flödet, tryckfall 2,1 till 1,5 över IC
Det mesta är ju tillverkat i Kina idag, så en "kina" del kanske funkar bra och en annan till synes likadan "kina" del kanske inte alls är lika bra.
tog bort företagsnamnet i mitt förra inlägg, onödigt att hänga ut en specifik firma.
Det mesta är ju tillverkat i Kina idag, så en "kina" del kanske funkar bra och en annan till synes likadan "kina" del kanske inte alls är lika bra.
tog bort företagsnamnet i mitt förra inlägg, onödigt att hänga ut en specifik firma.