Köpte en m3 -96 som motorn är utbytt till en 3,0 med turbo och Nira styrsystem men oljetemp och vattentemperaturen funkar inte i org mätarhuset! Vill ha igång dessa men ingen aning vart jag ska börja rota...
Själva motorbytet i sig bör väl inte göra så de lägger av utan givarna borde väl va samma?
Mvh Joel
oljetemp och vattentemp funkar ej m3 e36
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
oljetemp och vattentemp funkar ej m3 e36
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: oljetemp och vattentemp funkar ej m3 e36
Börja med att titta på om stiften för dessa givare sitter på samma plats på stora kontakten i kabelhärvan som på 3,2L härvan.
Finns scheman på nätet.
Finns scheman på nätet.
The Lower Class
Har börjat riva lite i detta nu. Hittar inga elscheman till m3. Skulle vilja haft på den runda motorkontakten.
Oljetemp givaren är 2 polig eller? Är sån vanlig kontakt som till spridare typ men bara en va kopplad på min och den andra avklippt. Är en signal och den andra går till jord?
Nån som har koll på färgerna till mätarhuset för oljetemp och vatten samt hur det ska kopplas?
Motorn är en 3.0 men kaross 3.2
Mvh
Oljetemp givaren är 2 polig eller? Är sån vanlig kontakt som till spridare typ men bara en va kopplad på min och den andra avklippt. Är en signal och den andra går till jord?
Nån som har koll på färgerna till mätarhuset för oljetemp och vatten samt hur det ska kopplas?
Motorn är en 3.0 men kaross 3.2
Mvh
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Tror att dom org givarna är kopplade till sprutet va..? Eller sitter de dubbla givare..?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169