Jockes E28
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Jockes E28. söker stötfångare bak!
Man lär varva lite mer...
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Skickat från min HTC One via Tapatalk
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: Jockes E28. söker stötfångare bak!
johankihl wrote:Man lär varva lite mer...
Skickat från min HTC One via Tapatalk

Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. söker stötfångare bak!
Nästa besiktning 2016 
[/URL]
[/URL]
[/URL]




Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. besiktigad :)
händer de skitofta att du åker över 270km/h?
trevlig bil btw..
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
trevlig bil btw..
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Svetsare
Re: Jockes E28. besiktigad :)
Nej men hade vart trevligt att kunna åka motorväg ibland utan att ligga över 3000rpmwuffee wrote:händer de skitofta att du åker över 270km/h?
trevlig bil btw..
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Tack!
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. besiktigad :)
270 kör man ju varje gång ! ;Pwuffee wrote:händer de skitofta att du åker över 270km/h?
trevlig bil btw..
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. besiktigad :)
Märker det mer och merPimplaren wrote:270 kör man ju varje gång ! ;Pwuffee wrote:händer de skitofta att du åker över 270km/h?
trevlig bil btw..
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. besiktigad :)
Någon som vet vad för ohm tankgivaren orginal jobbar med på en e28? 

Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. besiktigad :)
4.5-73.5ohm fick jag fram när jag sökte runt liteJockE28 wrote:Någon som vet vad för ohm tankgivaren orginal jobbar med på en e28?

http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Re: Jockes E28. besiktigad :)
TheLeaf wrote:4.5-73.5ohm fick jag fram när jag sökte runt liteJockE28 wrote:Någon som vet vad för ohm tankgivaren orginal jobbar med på en e28?
Okej tack! Letat som fan

Men hur funkar en 0-90ohm givare till det tro?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. besiktigad :)
Inge bra. Finns att köpa Autometer mätare för 0-90ohms givare. Jag gjorde så tyckte de va enklare än att hålla på med motståndJockE28 wrote:TheLeaf wrote:4.5-73.5ohm fick jag fram när jag sökte runt liteJockE28 wrote:Någon som vet vad för ohm tankgivaren orginal jobbar med på en e28?
Okej tack! Letat som fan![]()
Men hur funkar en 0-90ohm givare till det tro?

http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Re: Jockes E28. Ohm tankgivare?
Någon som är sugen på att köpa smidd m20 motor? Den som sitter i min. Toppackningen har gått igen. Ska undersöka om toppen klarat sig.
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. Ohm tankgivare?
Hejsan, tänkte lägga m20 åt sidan, tyvärr? 
Funderar på att sälja den i delar och bygga M50B32 Istället
Så jag har några frågor, behöver ju en m50 motor med e34ans tråg, men frågan är, med eller utan vanos? motorn ska ju bli smidd så vad orginal klarar är inte intressant, utan mer varför eller varför inte vanos?
Tanken är ser ut såhär:
M50B25V/IV
Smidda kolvar (supertech), stakar (mina "gamla")
M54b30vev
Balanserat
Stödgördel
Cooperring
Oversize-Ventiler
Ventilfjädrar
Dubbla Insugskammar
eget grenrör
Insug från ebay/orginal
1200/1600cc spridare
Sedan har jag lite frågor som någon av er kanske kan svara på.
Passar cp hd kolvbult i supertech kolvarna, eller medföljer det tillräckligt starka original?
Kan jag köra med svänghjulet och kopplingen från min m20? behöver m20ins bultar bara?
Sedan växellådans svep/lutning är väl samma som m20? (har 530d låda)
fyller på med frågor efter hand, Btw någon som är sugen på m20 prylar?

Funderar på att sälja den i delar och bygga M50B32 Istället

Så jag har några frågor, behöver ju en m50 motor med e34ans tråg, men frågan är, med eller utan vanos? motorn ska ju bli smidd så vad orginal klarar är inte intressant, utan mer varför eller varför inte vanos?
Tanken är ser ut såhär:
M50B25V/IV
Smidda kolvar (supertech), stakar (mina "gamla")
M54b30vev
Balanserat
Stödgördel
Cooperring
Oversize-Ventiler
Ventilfjädrar
Dubbla Insugskammar
eget grenrör
Insug från ebay/orginal
1200/1600cc spridare
Sedan har jag lite frågor som någon av er kanske kan svara på.
Passar cp hd kolvbult i supertech kolvarna, eller medföljer det tillräckligt starka original?
Kan jag köra med svänghjulet och kopplingen från min m20? behöver m20ins bultar bara?
Sedan växellådans svep/lutning är väl samma som m20? (har 530d låda)
fyller på med frågor efter hand, Btw någon som är sugen på m20 prylar?

Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. Bort med M20 in med M50? :)
Vanos lika med bättre register, hade jag haft plats o min kylare mm inte var ivägen hade jag byggt tebax min vanos 

/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Jockes E28. Bort med M20 in med M50? :)
OkejRipper wrote:Vanos lika med bättre register, hade jag haft plats o min kylare mm inte var ivägen hade jag byggt tebax min vanos

Ska man ha två insugskammar från IV då?

Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28. Bort med M20 in med M50? :)
Jag har inte hört nå skillnad...Men det kanske det ärJockE28 wrote:OkejRipper wrote:Vanos lika med bättre register, hade jag haft plats o min kylare mm inte var ivägen hade jag byggt tebax min vanosjag har hört att kammen i vanos är mildare eller är det buffel&båg?
Ska man ha två insugskammar från IV då?
Jag har vanoskammen orginal och iv kam på avgas !
Kör på en Vanos motor nu om du ska byta allt ändå..
Alltid trevligt med tidigare register

Last edited by TreLingon on 09 Aug 2014, 14:50, edited 1 time in total.
Re: Jockes E28. Bort med M20 in med M50? :)
Då får det väl bli såTreLingon wrote:SkitsnackJockE28 wrote:OkejRipper wrote:Vanos lika med bättre register, hade jag haft plats o min kylare mm inte var ivägen hade jag byggt tebax min vanosjag har hört att kammen i vanos är mildare eller är det buffel&båg?
Ska man ha två insugskammar från IV då?Jag har inte hört nå skillnad...
Jag har vanoskammen orginal och iv kam på avgas !
Kör på en Vanos motor nu om du ska byta allt ändå..
Alltid trevligt med tidigare register



Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;