E30 M60b40 "340i" Inge mer V8
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: E30 M60b40 "340i" Provkörd
Ser ut att gå fint!
Har du varit på driftbash på gröndal med den där?

Nope. Precis fått den att rullaJonR wrote:Ser ut att gå fint!Har du varit på driftbash på gröndal med den där?

Lundgren
Jag hatar V8. Ska aldrig köpa eller bygga något med V8 igen. Någonsin
La en oskyldig börn, leker lite i ettan, slänger i tvåan och får upp lite fart (50-60 km/h) petar i trean och motorn låter trött och går inte upp i varv, ett par sekunder senare tvärstannar motorn och däcken låser sig. Ritar två långa bromsstreck tills jag står still. Ingen jävla servo skuren denna gången. Koppla ur utan problem men motorn går inte runt på starten. Blir hembogserad med sur min och kommer hädanefter endast bygga på 4/6 cyl
Filmade ut genom bakrutan när det hända. Kan ladda upp om någon är intresserad, annars pallar jag inte
Skit dag
La en oskyldig börn, leker lite i ettan, slänger i tvåan och får upp lite fart (50-60 km/h) petar i trean och motorn låter trött och går inte upp i varv, ett par sekunder senare tvärstannar motorn och däcken låser sig. Ritar två långa bromsstreck tills jag står still. Ingen jävla servo skuren denna gången. Koppla ur utan problem men motorn går inte runt på starten. Blir hembogserad med sur min och kommer hädanefter endast bygga på 4/6 cyl
Filmade ut genom bakrutan när det hända. Kan ladda upp om någon är intresserad, annars pallar jag inte
Skit dag
Lundgren
Re: E30 M60b40 "340i" Inge mer V8
Jäkla oflyt!
Är det totalhaveri eller?

Tror jag inte, den har nog "bara" nypt. Motorn bara tvär satte sig och går nu inte runt.JonR wrote:Jäkla oflyt!Är det totalhaveri eller?
Lundgren
Våga vägra äckel åtta 

Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;