Hej!
Har lite misständningsproblem. Missar bara nån gång ibland, annars går den fint.
Spec:
-S50B30 Turbo.
-98 oktan.
-Kompsänkt.
-524 whp vid 1,1 bar.
-VEMS 3,6.
Kör nu original tändspolar, men planerar byta till 115R VAG tillsammans med XR4CS tändstift.
Frågor:
- Kan jag använda de kablar som redan finns från VEMS till originalspolarna? Det vill säga:
12+ till stift 1 på VAG
Signal till stift 3 på VAG
Och splitta jord till stift 2 och 4.
Isåfall är det bara att köpa VAG-spolar + VAG-kontaktstycke ( http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false; + http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false; )
- Måste jag ställa in dwell i mappen? Och hur många ms är det isåfall?
- Något mer att tänka på?
/Martin
Ny på forumet
Byta original S50-spolar till VAG, hur?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- martin.wangerud
- Posts: 430
- Joined: 02 Apr 2010, 22:16
- Location: Ulricehamn
Re: Byta original S50-spolar till VAG, hur?
Nuvarande kablar är kopplade på tändstegen. Flytta över dem till stepper utgångarna i EC18 kontakten.
Dwell och ms kan vara som det är. Ändra i "Ignition outputs visual" till valda utgångar och stäng av dual out.
Mvh
Dwell och ms kan vara som det är. Ändra i "Ignition outputs visual" till valda utgångar och stäng av dual out.
Mvh
_____________________________________________________
Martin
Kontakt: 070-444 01 66
- M20 Plågad av hx40
- http://www.garaget.org/?car=164406
Martin
Kontakt: 070-444 01 66
- M20 Plågad av hx40
- http://www.garaget.org/?car=164406