Krysskil m50 problem

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Krysskil m50 problem

Post by m50b30 »

Har dratt av krysskilen til remhjulet/triggerhjulet på min m50 turbo.
Er dette ett vanlig problem på m50? Hva er det som gjør at krysskilen ryker?
Hvorfor ryker ikke krysskilen til registeret før remhjulet?

Bolten er forresten ikke løs.

Takker for svar! :)
m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Re: Krysskil m50 problem

Post by m50b30 »

Har m54b30 veiv forresten.
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: Krysskil m50 problem

Post by cerveza »

Två olika sorters vikter på remskivorna. Du har fel monterad på din.
Olika slaglängder kräver olika vikter fram på veven. Folk gnäller på 3 liters veven när det egentligen är deras egen kunskap som brister.

Alla jag vet som har haft problem har haft fel sorts remskiva.

Mvh Mattias
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Re: Krysskil m50 problem

Post by m50b30 »

Takk for svar!
Hva er det som gjør at jeg trenger annen vekt på remhjulet med annet slag?

Skal jeg bruke remhjul fra e46 330 da?
Og passer det rett på?
Fr0zenFr0g
Posts: 40
Joined: 25 Mar 2014, 22:12
Location: Östersund

Re: Krysskil m50 problem

Post by Fr0zenFr0g »

Blir det samma problem om man monterar på en diesel vev i en m50?
Mitt nummer: 076-7770242
m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Re: Krysskil m50 problem

Post by m50b30 »

kan det være en løsning å borre inn stifter, slik som det bruker å gjøres på m30?
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: Krysskil m50 problem

Post by cerveza »

m50b30 wrote:kan det være en løsning å borre inn stifter, slik som det bruker å gjøres på m30?
Då går veven av istället. Kör på rätt hjul bara.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Re: Krysskil m50 problem

Post by m50b30 »

Skal jeg bruke m54b30 remhjul da?

Er triggerdelen på remhjulet den samme?

Vibrasjonsdemperen fra m54b30 er forresten den samme som i m52b20, så at slaglengde skal ha så mye å si vet jeg ikke om jeg tror på...
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Krysskil m50 problem

Post by Nisse Järnet »

Det är nog en kombination av slag, vikt, koppling mm också.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: Krysskil m50 problem

Post by cerveza »

m50b30 wrote:Skal jeg bruke m54b30 remhjul da?

Er triggerdelen på remhjulet den samme?

Vibrasjonsdemperen fra m54b30 er forresten den samme som i m52b20, så at slaglengde skal ha så mye å si vet jeg ikke om jeg tror på...

Då behöver du inte lyssna på mig heller. Stifta din vev.

Olika slag, vikt och borr har olika frekvenser 2l och 3l har samma. Ut och stifta med dig nu.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Re: Krysskil m50 problem

Post by m50b30 »

Jeg prøver en gang til da...
hvilket remhjul skal jeg bruke da?
Du sier at ulik slag krever ulik vekt på remhjul.
men alle m52-m54 har samme remhjul.?
Har aldri hørt at det er noe problem på orginal biler.
m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Re: Krysskil m50 problem

Post by m50b30 »

Men du har rett i at det står m50 remhjul der nå.
Så det blir byttet til m52/m54.
Boosted
Posts: 63
Joined: 15 Aug 2012, 23:32
Location: Vestby, Norway

Re: Krysskil m50 problem

Post by Boosted »

Det samma gjelder for m52b28 veven?
m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Re: Krysskil m50 problem

Post by m50b30 »

m50 har en type hjul.
m52/m54 har ett ennet lettere hjul.
Boosted
Posts: 63
Joined: 15 Aug 2012, 23:32
Location: Vestby, Norway

Re: Krysskil m50 problem

Post by Boosted »

m50b30 wrote:m50 har en type hjul.
m52/m54 har ett ennet lettere hjul.
Okay, dette var jeg ikke klar over, får finne frem en riktig demper nå da. Har du delenr på den?
Joni
Posts: 77
Joined: 11 Jan 2007, 23:20
Location: Umeå

Re: Krysskil m50 problem

Post by Joni »

Hmm vad ska man köra med för remhjul när man bygger m50b30 med m54b30 veven?
Bmw E36 325 -91
Bmw E36 325 Cab -93
Bmw E39 530i Touring Brukis -01
Bmw E39 525i Sedan -02

Jon Burström
JonBurstromm@Hotmail.com
Tel: 0730346707
m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Re: Krysskil m50 problem

Post by m50b30 »

Joni wrote:Hmm vad ska man köra med för remhjul när man bygger m50b30 med m54b30 veven?
Det er det jeg kjører, m50 ble åpenbart helt feil.
så jeg skal prøve med m52/m54 hjul ettrr cervazas anbefaling. ;)
Post Reply