Ganska passande att smaka sin egna öl medans man brygger ny va?

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Ska tydligen vara riktigt fin dendär satsen, tillverkad i GBG o kostade 250:-, man får med humle maltkoncentrat o jästBmwandreas wrote:Du ska få komma upp i höst och lära mig. Den där 23 liters satsen lät intressant:)
Soda streama skitendaniel-635 wrote:Jag har tyvärr inte bokfört mina provade öl, men eftersom jag hade 80 sorter hemma i höstas lär det ju vara några hundra...![]()
Jo polaren har ganska stor gryta, brukar bli runt 30 liter i jäshinken, iallafall på de alkoholsvagare sorterna.
I höstas kokade vi i FEM timmar för att komma upp till rätt OG.
Riktigt påkostad Imperial Porter med Bourbon dränkta träkuber vid lagring och allt.
TYVÄRR vart alkoholhalten så hög att jästen inte kom igång på efterjäsningen i flaska så de blev helt utan kolsyra.
Lite tråkigt, annars hade den vart en riktigt fin liten bomb med ca. 12% och svart som synden.
De andra bryggningarna gett mycket bra resultat, bättre än de mesta på bolaget.![]()
Och jo, helmalt, jag fick tom. äran att krossa malten, veva veva veva...
baumgardt wrote:skön tråd det här! är lite av en ölentusiast själv men har tyvärr inte systemetåldern inne än :/
så tänkte frågar er lite mer erfarna om ni har några favoriter på folkölshyllan? har efter att läst denna tråd
testat Brooklyn 1/2 Ale o den var fasen i mig inte dum, riktigt trevlig faktiskt