max ström på bränslekanal v44

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
knotan

max ström på bränslekanal v44

Post by knotan »

jag och polaren håller på och ska installera ett gammalt v44 (modellen utan Pnh) på en bmw v12an (m70b50)
hur mycket ström kan man ta ut per bränsleutgång? dvs vi måste köra 3 spridare per kanal, så vi kommer ju behöva specialkoppla med förkopplingsmotstånd, men jag löser ohmtalet bara jag vet hur mycket ampere den klarar av att e ut som max vid 13-14volt??

hur mycket bör man säkra varje spridargrupp på??
som exempel , boxen klarar 10 amp tex så är det ju lämpligt att säkra på kanske 8???
Last edited by knotan on 05 Jun 2014, 09:00, edited 1 time in total.
knotan

Re: max ström på bränslekanal v44

Post by knotan »

har luslästy manualen nu och slutligen hittat MAX 5 a på den gamla (10 amp på pnh)

det stämmer å isåfall bör jag säkra 4 om jag tänker rätt??

frågan är om det räcker för att öppna tre spridare :(
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

2.5 på gamla och 4 på nya har jag för mig. Dvs du kan köra 2 st 12 ohmsspridare parallellt.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
knotan

Post by knotan »

Fått svar från vipec nu och jag Ska enligt dem använda 3 högohms spridare och parallell koppla dem så ska det garanterat funka. Annars paralellkoppla och serie med motstånd till max 5amp men dem rekommenderade högohms. Så det ska funka som vi tänkt då. !!
Däremot lär det nog bli lite slaskig upplösning men är en prutt kudde motor vi bygger med lågt laddtryck och oeginal varvstopp så testar där.
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Jag tror det går sönder. Har bytt ca 50 spridardrivers på link/vipec..
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
knotan

Post by knotan »

suck :(

vad gör ma?, skaffar externa driver steg?? finns färdiga prylar att köpa ??
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Byt sprut, det är enklast och säkert billigare än vad du får för vipec och spridardriver.
Post Reply