BMW E34 Turbo Nigger Edition.. @ 4 SALE
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition V2 @ Dyno snart!
Blev lite gatmappning i lördagskväll med "pappa" Matte Cerveza haha =) Laddar på från 1.6bar nu!
Fick bli en lite däckslitare efter vi åt världens goaste glass igår!!
https://www.youtube.com/watch?v=xn2o9YR6b6c
Eller två filmer
https://www.youtube.com/watch?v=WQ53CQ-Wi70
Fick bli en lite däckslitare efter vi åt världens goaste glass igår!!
https://www.youtube.com/watch?v=xn2o9YR6b6c
Eller två filmer
https://www.youtube.com/watch?v=WQ53CQ-Wi70
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition V2 @ Dyno snart!
Förresten är det ingen härifrån som ska ner & köra på DATT Sturup nu kommande helg? =)
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition Kills tires? :)
Ras efter 3:e varvet...
Lyfte av toppen när ha kom hem och när man drar på veven så kolvarna är påväg ner, trycker jag på kolven så går den ner 2-3mm. . Är så på 4st.. någon som känner igen detta?
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Lyfte av toppen när ha kom hem och när man drar på veven så kolvarna är påväg ner, trycker jag på kolven så går den ner 2-3mm. . Är så på 4st.. någon som känner igen detta?
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
-
- Posts: 9
- Joined: 25 Feb 2014, 21:53
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition Kills tires? :)
Låter som jätte dåliga vevlager..
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition Kills tires? :)
Tur jag inte byggde min motor som dig då
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition Kills tires? :)
99% säkert att det är kolvarna, kolvbultshålen!
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition Kills tires? :)
Ja hade sönder en m52 kolv på de viset, godset runt kolvbultshålen sprack så staken hoppa ur och spräckte hela blocket
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition Kills tires? :)
haha stakars original kolvar fränt bygge!!
Tony Sarja
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
Re: Sv: BMW E34 Turbo Nigger Edition Kills tires? :)
Ja gissar att de är så här med.. skit kolvar borde tåla runt 640hk ju!Moker wrote:Ja hade sönder en m52 kolv på de viset, godset runt kolvbultshålen sprack så staken hoppa ur och spräckte hela blocket
Äsch får nog bli ett par cp ! lär aldrig hålla gatebil mantorp annars!
fint när man pensionerar saker! Tack så mycket!Sarja88 wrote:haha stakars original kolvar fränt bygge!!
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition Kills tires? :)
Allt förutom kolvarna e rasat i bottendelen.. o blocket skevt med!
Så lyckligt lottad jag är som har vänner som cerveza som ställer upp med block och allt så man får ihop den igen! Kommer bilder senare på raset och anledningen!
Tack matte för du räddar hela min sommar!! <3
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Så lyckligt lottad jag är som har vänner som cerveza som ställer upp med block och allt så man får ihop den igen! Kommer bilder senare på raset och anledningen!
Tack matte för du räddar hela min sommar!! <3
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition Kills tires? :)
Bild på raset så man inte själv lyckas med samma sak
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition.. RAS @ snart igång igen!!
Bjuder på en bild på kärleken sen nya fälgarna kom på först..
Ja nu får jag kortfatta lite sådär..
ALDRIG haft problem någonsin med motorn, alltid gått som en dröm, allt ifrån 1.3bar till friladd på 2.5bar med nya PT6466an..
2 dagar innan jag skulle köra DATT Sturup och drifta (first time ever) så träffade jag en säljare som sålde OMEGA oljor.. hörde bra saker om det samt en polare som sa samma sak.. så jag köpte hem en olja som kallas OMEGA 909 Motorförstarkare, googlade och läste bara bra saker om den och deras produkter...
Hällde i lite mindre än det stod på flaskan.. drog ut och mappa lite.. helt plötsligt efter 1 mil så började den ryka något sjukt efter avsläpp på gasen.. tänkte ja det är väll kolvarna eller något som börjas bli kassa.. (konstigt nog har den gått 300mil utan någon som helst tendens att ryka).. tänkte bara jaja kör på kan inte vara något allvarligt.
Mappade någon lite runda till kvällen innan DATT Sturup skulle börja för ville ha mer bottenkräm i maskinen!
Dagen efter kom vi ner till sturup och maskinen fungerade precis som den skulle när jag körde i depån till besiktningen och allt sådant.
Efter ett tag kom jag ut på banan, körde lugnt som fan för att lära känna kurvor osv.. 2:a varvet började jag gasa och allt fungerade fortfarande som det skulle (förutom molnet bakom efter varje gaspådrag) kom in på tredje varvet och började sladda lite.. kom till långa kurvan och drog en skön sladd i 3an ut på raksträckan, precis efter raksträckan så frikopplade jag och tog det lungt, innan kurvan så la jag den i växel och skulle köra vidare MEEEEEEEEN så kändes den sjukt trött!
Tänkte liksom.. vadfan??! knappt gasat eller våldat något speciellt mycket.. körde lugnt och fint in i depån och när jag släppte gasen helt så tvärdog motorn!
LÄT inget speciellt alls ifrån den så tänkte ja, det är väll lugnt.. puttade bort den till släpet och försökte starta.. inget hände, lät den stå ca 30min och var lite diskutioner med alla som var där om vad som var fel!, kolvar var nr1 alla trodde..
Efter ett tag så försökte jag få igång den och alla lyssnade, lät inget konstigt ifrån den alls innan den starta... lät sjukt konstigt, men inte som att det var allvarligt alls!
Väl på kvällen när vi kom hem så började jag riva den direkt, toppen av först, såg inget konstigt alls! Tänkte bara vad i helvete?? sen lossade jag oljepluggen och lös med lampan.. HEEEEEEELVETE var ju ren silver som rann ut!!!!!!!
(Polarna ville tvinga mig att sluta mecka, vetifan dom ville så lät dom=))
Dagen efter kom jag till garaget, lyfte ur motorn och tog tråget och började plocka alla överfallen... herregud... ___ALLT___ hade rasat! förutom kolvarna!
Var bara att slänga alla lager, 2.8L veven var skit, stakarna skit.. trodde blocket hade klarat sig men ikke, fick slänga det med!!
Så vad som än sägs om OMEGA 909! släng ALDRIG i det i era motorer!!!!
Deras ansvariga säljare i Skåne var hos mig i garaget imorse och fick veta nyheten av deras skit.. tog bilder och fick med sig 909an, samt ALL olja från motorn.. skulle skicka till analys! hoppas jag får ersättning för allt annars blir jag lagom sur! Motor som fungerat felfritt i 300mil och rasar 2.2mil efter deras förstärkare.. "mindre friktion".
Mer glädjande nyheter är att nya motorn är rätt bra pågång!
Nu drar jag och lägger mig.. nya bettan ska hinkas i imorgon! Mitt S50 oljefilterhus åkte även på nu! Så äntligen kan jag slänga ditt min 30 raders SETRAB oljekylare
Ja nu får jag kortfatta lite sådär..
ALDRIG haft problem någonsin med motorn, alltid gått som en dröm, allt ifrån 1.3bar till friladd på 2.5bar med nya PT6466an..
2 dagar innan jag skulle köra DATT Sturup och drifta (first time ever) så träffade jag en säljare som sålde OMEGA oljor.. hörde bra saker om det samt en polare som sa samma sak.. så jag köpte hem en olja som kallas OMEGA 909 Motorförstarkare, googlade och läste bara bra saker om den och deras produkter...
Hällde i lite mindre än det stod på flaskan.. drog ut och mappa lite.. helt plötsligt efter 1 mil så började den ryka något sjukt efter avsläpp på gasen.. tänkte ja det är väll kolvarna eller något som börjas bli kassa.. (konstigt nog har den gått 300mil utan någon som helst tendens att ryka).. tänkte bara jaja kör på kan inte vara något allvarligt.
Mappade någon lite runda till kvällen innan DATT Sturup skulle börja för ville ha mer bottenkräm i maskinen!
Dagen efter kom vi ner till sturup och maskinen fungerade precis som den skulle när jag körde i depån till besiktningen och allt sådant.
Efter ett tag kom jag ut på banan, körde lugnt som fan för att lära känna kurvor osv.. 2:a varvet började jag gasa och allt fungerade fortfarande som det skulle (förutom molnet bakom efter varje gaspådrag) kom in på tredje varvet och började sladda lite.. kom till långa kurvan och drog en skön sladd i 3an ut på raksträckan, precis efter raksträckan så frikopplade jag och tog det lungt, innan kurvan så la jag den i växel och skulle köra vidare MEEEEEEEEN så kändes den sjukt trött!
Tänkte liksom.. vadfan??! knappt gasat eller våldat något speciellt mycket.. körde lugnt och fint in i depån och när jag släppte gasen helt så tvärdog motorn!
LÄT inget speciellt alls ifrån den så tänkte ja, det är väll lugnt.. puttade bort den till släpet och försökte starta.. inget hände, lät den stå ca 30min och var lite diskutioner med alla som var där om vad som var fel!, kolvar var nr1 alla trodde..
Efter ett tag så försökte jag få igång den och alla lyssnade, lät inget konstigt ifrån den alls innan den starta... lät sjukt konstigt, men inte som att det var allvarligt alls!
Väl på kvällen när vi kom hem så började jag riva den direkt, toppen av först, såg inget konstigt alls! Tänkte bara vad i helvete?? sen lossade jag oljepluggen och lös med lampan.. HEEEEEEELVETE var ju ren silver som rann ut!!!!!!!
(Polarna ville tvinga mig att sluta mecka, vetifan dom ville så lät dom=))
Dagen efter kom jag till garaget, lyfte ur motorn och tog tråget och började plocka alla överfallen... herregud... ___ALLT___ hade rasat! förutom kolvarna!
Var bara att slänga alla lager, 2.8L veven var skit, stakarna skit.. trodde blocket hade klarat sig men ikke, fick slänga det med!!
Så vad som än sägs om OMEGA 909! släng ALDRIG i det i era motorer!!!!
Deras ansvariga säljare i Skåne var hos mig i garaget imorse och fick veta nyheten av deras skit.. tog bilder och fick med sig 909an, samt ALL olja från motorn.. skulle skicka till analys! hoppas jag får ersättning för allt annars blir jag lagom sur! Motor som fungerat felfritt i 300mil och rasar 2.2mil efter deras förstärkare.. "mindre friktion".
Mer glädjande nyheter är att nya motorn är rätt bra pågång!
Nu drar jag och lägger mig.. nya bettan ska hinkas i imorgon! Mitt S50 oljefilterhus åkte även på nu! Så äntligen kan jag slänga ditt min 30 raders SETRAB oljekylare
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Mar 2014, 22:12
- Location: Östersund
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition.. RAS @ snart igång igen!!
Någon mer info från OMEGA? Har du fått till en ny motor?
Mitt nummer: 076-7770242
Re: Sv: BMW E34 Turbo Nigger Edition.. RAS @ snart igång ige
Fr0zenFr0g wrote:Någon mer info från OMEGA? Har du fått till en ny motor?
Nej han var hos mig igår så! Hoppas på att få svar inom 2 veckor!
Japp den på bilden, ska spänna toppen nu idag och lyfta i den är det tänkt!
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition.. RAS @ snart igång igen!!
Såja då var allt ihop igen =) Väntar bara på adapters till setrab kylaren och adapter till S50 huset sen pressa slangarna och starta upp igen! =o)
Hoppas ju på körning ihelgen i ljungbyhed!
Hoppas ju på körning ihelgen i ljungbyhed!
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition.. RAS @ snart igång igen!!
Såja nu fick man kört och sladdat i Ljungbyhed igår! Gatmappning aka cerveza style på 15min! ! Killen är snabbast i världen med datorn!!!!
DOCK stötte vi på ett problem! !!
Nu vill bilen skenladda! Och förstår ej varför!
Enda skillnaden är att kompet har minskat från 10.5 till 6.8 något!
(Gammal spec 2.8L vev, 2.8 kolvar 135 mm stakar & nya 2.5L vev, 2.8 kolvar, 135mm stakar) någon som kan ha en aning varför??? Har PT 6466BB, 60mm tial wg grundfjäder 0.75bar!
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
DOCK stötte vi på ett problem! !!
Nu vill bilen skenladda! Och förstår ej varför!
Enda skillnaden är att kompet har minskat från 10.5 till 6.8 något!
(Gammal spec 2.8L vev, 2.8 kolvar 135 mm stakar & nya 2.5L vev, 2.8 kolvar, 135mm stakar) någon som kan ha en aning varför??? Har PT 6466BB, 60mm tial wg grundfjäder 0.75bar!
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: BMW E34 Turbo Nigger Edition.. RAS @ snart igång igen!!
Den är inte lika effektiv nu med lägre komp, blir säkert mer avgaser....
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;