Gillar Model S skarpt. Ska bli intressant att se hur Model III blir. Den ska ju tydligen utmana BMW 3 serie.
Tesla är också verkligen på rätt spår när det gäller elbilar.
Sen en annan sak som är intressant just beträffande elbilar är det en FD kollega som studerat på KTH, studerar för närvarande i Hongkong ( studer ämnen/saker inom fysik/kvantfysik och rymdteknik jag inte ens begriper mig på ) berättade om ett nytt typ av batteri som håller på att utvecklas.
Fattade i början inte ett skit av vad han berättade men sen kom en mening som jag verkligen förstod mig på.
Han berättade att ett batteripack av dessa batterier som fysiskt skulle kunna monteras i en vanlig personbil ( utan att den skulle väga över 2000kg ) gett en räckvidd på 2500km i en testsvit där det belastats kontinuerligt av en elmotor som skulle kunna driva en bil upp till 190km/h. Det har belastats som "blandad körning" allt från stadskörning till motorväg i 140km/h.
Dvs om man skulle montera sådana batterier i en Tesla skulle den klara ca 200mil per laddning
Det skulle också "bara" ta 2 timmar att ladda det fullt med 16A 3 fas..
Jag har inte direkt sökt efter källa på det då han aldrig haft fel om något förr inom ny teknik så jag kan ju inte helt garanterat säga att det stämmer men somsagt, han har inte haft fel förr så jag hoppas han har rätt denna gång också.
Skulle jag komma 200-300 mil i en Elbil skulle jag köpa en direkt.