Kopplingen får MVG , kanske nog så bra med tanke på kardantwisten.
Vilka strypventiler kör ni andra med ?
Hydroscand har men den stryper på både tryck och retur, funkar det. Man bör väl ha fritt flöde på tryck och strypt på returen. ?
Jo tog livet avn vid launch å start på 2an, piska bra i röven. Hörde jag kardanring
Spiidfriik knuten är kvar, bara kardan som glidit ur splinsen, måste piskat lös låsringen.
Kul o se min gamla bil!
Roligt o se att den hamna i rätt händer och den har ju bara blivit ännu bättre sen du köpte den!
Nu går du väl bara och räknar dagarna tills den blir skattebefriad 2015
Har varit borta från turbos ett tag men nu står det en e30 i garaget här hemma igen
(Det var en kille som heter Micke som byggde den i Stockholm och den var med i Bilsport år 2000 eller om det var 2001. Jag har ännu kvar tidningen!)
Mvh
/Erik
2002 turbo
E21 M50 Turbo
Buick Riviera Custom -64
Land Cruiser Bj42 -83.
Land Cruiser Bj 75
Land Cruiser Lj 73
Tja erik, roligt se att du ramlat tillbaka i e30 ligan
ja den bli ju ekonomisk nästa säsong såg även att den nu är besiktad 2 år frammåt då den blir veteran nästa. SKÖNT...
Nu är kardan bytt, hadde en 3.2 kardan liggande så ger den en chans.
Har monterat en stryp/backventil från hydroscand med steglöst justerbart flöde på returen så ikväll blir det justering av lämpligt slir på kopplingen så förhoppningsvis håller det lite bättre..
Jamen kanske ska uppdatera att ja körde edps piteå för nån helg sen.
Riktigt skoj då de var 3år sen sist å de kördes en 12a med m20in.
Nu blev de 10.60 /219 med grymt fäste.
Kände dock att slutfarten var dålig så loggade en repa, såg den laddade alldeles för lite. Så vid lite efterforskning av Mattias sandgren och dynotech robban laddade den på igen å ja var taggad på en bättre tid men en sprängd drivknut satte stop.
Så nu riktar jag in mig på midnight sun till helgen med ett par extra knutar.