God kväll

Jag var på skroten och plockade en rattaxelknut från en e30 med servo. Fysatan vad den var fast rostad haha. Nu behöver jag bara brottas med en styrled på styrväxeln som inte vill komma av. Här är bild på när jag monterar rattaxelknut i bilen
Jag har även fått en plåtslagare till att fixa ett par plåtbitar i durkplåt så jag kan använda mina sportstolar ihop med e30 stolsfäste
Har även upptäckt ett litet problem
Detta är min nya lamell som ska sitta på V8 lådan. Problemet är att den passa perfekt på axeln på min original låda till e30in, dvs den kommer inte passa lika bra på V8 lådan då det är en grövre axel. Får väl byta lamellen mot en med annat centrum.
Har även hittat lösning på hur jag ska leda in oljan i motorn nu när jag bytat motorfäste. Har måttat och kapat ur från det gamla motorfästet, skitbra!
Står även och överväger om man ska köpa sig en hydraulisk handbroms och koppla in nu när man endå har bromsrören fria fram då jag inte monterat mitt pedalställ än. Men då får jag skaffa fördelningsventil och bli klok hur det enklast går att lösa utan att riskera att bromsar låser sig osv. Hmm...
Har beställt T kors så jag snart kan montera pedalstället också, ska bara svetsa en förstärkning fram till golvet också då original känns lite klent gör att hålla upp pedalstället. Sen får jag köpa mig ett par bromsslangar så jag kan förlänga slangarna från bromscylindrarna så de når ut till bromsrören i motorutrymmet. Sen ska diffen svetsas när jag får ork med det. Känns dock lite sådär med original diff med 4.10 i utväxling som kommer ge en toppfart på ca 170 km/h. Får nog leta upp diffen ifrån en E34 525tds som ger en teoretisk toppfart på 260 km/h istället
Surt att man står mitt i en flytt och inte kan lägga pengar på växellåda eller svänghjul som är de största bitarna som fattas innan bilen rullar igen
Är lite nyfiken över besiktning också. Om jag kör in på besiktningen med bilen och dom ger nerslag på den lite större motorn, kommer jag då få köra in på bmw och visa upp att bilen är återställd osv sen? Inte för jag tror det kommer bli aktuellt att återställa den någonsin men man vill endå inte ha den "stämpeln" på karossen