Va på sambons jobb och käkade idag, 195 (eller om det var mer) olika ölsorter hade dom fått in, gissa om jag var snabb på att höra av mig till polarna om att dit måste vi dra på AW någon skön fredag och dricka lite go borst.
Måste testa singel hop ale!, dom som jag gillar och klunka på mest är röd koff,lapin,karhu,budweiser,staropramen. Är ju finne så gillar dom flesta ölen, utom dom riktigt mörka, där har jag inte hittat nån favvo riktigt än.
Ja vikll tipsa om s't Peters cremy Stout som är ruskigt fin.
Den funkar riktigt bra som inkörsport till de lite tyngre bärsen. Sen om man ligger ett par bärs efter polarna och man inte vill pimpla 4 lager å fylla magen så är ju en Brutal Bulldog att föredra en riktigt frisk dubbel ipa.
För alla som gillar lite udda öl kan jag rek Brew Dog, har jobbat och sålt deras öl tidigare och att de är 2 tokiga snubbar med youtube konto och galna idéer är ju jävligt underhållande.....MEN vill varna för deras starkaste öl som dem bara bryggde för ha den starkaste på marknaden, dock va de nån annan som kontrade kort efter hehe....
Köpte lite olika på bolachet idag, Brewdog IPA, St Eriks IPA och APA samt Dales pale ale!
Brewdog var överraskande god med tanke på förpackningen, haha
St Eriks APAn var underbar!! rekommenderas helt klart.
Dales pale ale var väl sådär, lite för mkt spritsmak för min del
Soppa wrote:Ja vikll tipsa om s't Peters cremy Stout som är ruskigt fin.
Den funkar riktigt bra som inkörsport till de lite tyngre bärsen. Sen om man ligger ett par bärs efter polarna och man inte vill pimpla 4 lager å fylla magen så är ju en Brutal Bulldog att föredra en riktigt frisk dubbel ipa.
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Provade denna i veckan, mustig och god! diggar domdär mörka rackarna med.
Haha ja finns ett gäng DIPOR som verkar slå fint =) hehe