Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 26 Feb 2014, 22:12
Lemheden wrote: Dajb wrote: Finns där någon som har mycket ledig tid nere i södra delarna av sverige som är
intresserad att tig svetsa lite till mig?
Hör med Niklas på Divina Performance i Malmö. 0709469602. Mycket duktig kille!
Håller faktiskt på och disskuterar med just han
Tack!
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 27 Feb 2014, 11:23
Det är bara att komma hit så fixar pappa Matte det
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 27 Feb 2014, 11:51
cerveza wrote: Det är bara att komma hit så fixar pappa Matte det
jaså tigar du?
vi kan talas vid mer på pm
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 27 Feb 2014, 14:42
Dajb wrote: cerveza wrote: Det är bara att komma hit så fixar pappa Matte det
jaså tigar du?
vi kan talas vid mer på pm
Självfallet
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 02 Mar 2014, 19:11
Kylare och intercooler på plats
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 09 Mar 2014, 22:21
Motorn har efter 1.5år äntligen hittat hem igen
jag väljer att inte nämna mina åsikter om den typen av service men ni förstår säkert, jag lämnar aldrig en motor till han igen den saken är klar
sen har jag fått hem kollektor och grenrör från grabbarna på Ag:s norrköping, där snackar vi bra service!
men lite pics !
Och tillslut den efterlängtade motorn som jag i vissa stunder trodde gått förlorad på dom skånska slätterna...
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 11 Mar 2014, 16:21
Vilket lim används lämpligast för att limma gördel/tråg?
Köra på blå flytande packning eller lämpar sig något annat bättre för ändamålet?
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 22 Mar 2014, 19:31
Har inget roligt att fota
men liten update är att gördlen är färdig moddad även så oljepumpen
men har fått fel distanser så hoppas bäckis får iväg dom i veckan
så kommer motorn va ihop nästa helg
sen ska jag försöka få hit några polare så ska dom börja dra elen
så ska jag bygga grenrör (jippie)
tycker de e lång tid tills mappning men känns som idiot mycket som ska hinna bli klart tills dess
Men de ska fan gå!
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 23 Mar 2014, 14:29
Trivsamt
börjar närma sig!
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 23 Mar 2014, 15:38
Pimplaren wrote: Trivsamt
börjar närma sig!
Som fan
Äntligen börjar de ta form!
Och du är snart ute och snyter ur din igen?
r.ivars
Posts: 3550 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 23 Mar 2014, 19:38
ang kardan så tror jag du kommer rätt långt med bakre biten ifall du tar från en e34 530, de har lite större krejjer, medbringar ifrån diffen är bolt on på 210 från tex m5 men har fetare cirkel.
Jag körde en sån medbringare och knut ifrån m5 e60. Knuten från m5 e60 passade dock inte, det som sticker ut bakom bultcirkeln tog i inuti medbringaren så en spader tillverkades så det fungerade..
jag körde även full effekt jämnt med grisen, förutom på gatebil mantorp för då hade kopplingen dukat in.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 23 Mar 2014, 22:47
Ofan. Så de är en sån man bör jaga tag i?
Står sig medbringaran från m5 kardanen inte alls eller?
Tänkte att man kunde kört camaro kardan fast inte krysset och svetsat ihop med m5 medbringaren?
Kanske inte alls hållbart?
Tack som tusan. Måste finna något vettigt. Det är den svagaste delen i bygget
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 26 Mar 2014, 01:18
Superservicen från bäckis. Fick nya distanser i rätt mått idag
maskinen ska ihop i helgen!
lide gött!!
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 26 Mar 2014, 01:39
Låter som ett riktigt kardanmekeri
men blir fint sen!
SLAUDA ÅMA DAJJJ! =) lycka till med motorn, kul o se bilderna sen!
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 26 Mar 2014, 01:52
Får testa hur länge de håller med camaro/m5 hybridkardan
Får köpa ett par liter trackbite och ut och öva starter på industrin i hbg och se om de håller med 315 drag radials
annars får man leta tag i något i form av ivars förslag
haha har du gått skånskakurs?
Man måtte åma saj litta iblann
Tack. Ska bli kul att få ihop de gamla järnet
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 26 Mar 2014, 02:06
Hehe de håller nog
min alukardan håller än! med riktigt tung jävla bil o tilton!
Haha har skånskt pass också
haha!
Absolut, så sugen på att vrida igång min...
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 26 Mar 2014, 02:14
Pimplaren wrote: Hehe de håller nog
min alukardan håller än! med riktigt tung jävla bil o tilton!
Haha har skånskt pass också
haha!
Absolut, så sugen på att vrida igång min...
Får hoppas det. Vore tråkigt om den skulle ge upp när man försöker sparka loss hjulen på 4an nere i centrum på vallåkrakvällen
Haha du bor alldeles för nordligt för att ha blivit betrodd med skånskt pass
De kan jag tänka mig. Några effektmål detta året?
Vad är anledningen till att du ska slira runt på bensin? Fan 1000whp e85 maskin vore väl något?