Hej
Jo man får väl krypa till korset då och tillkänna ge sig... Visst är det våran gamla 328 som vi håller på att ge en ny skrud (lite breddning i form av M3 skärmar och lite annat fuffens)... Vi skall erkänna att vi är riktigt imponerade att ni kunde lista ut det på dessa bilder och så fort!!
Filmen som las upp är från 04 och en av dom absolut första provkörningarna vi gjorde med bilen med både turbo och kompressor och laddade "hela" 0,9bar!!! (tro mig massor av barnsjukdomar ) men men det är ju som det är...
Som ni vet så är det ju alltid skomakarens barn som har dom sämsta skorna, och tiden har inte funnits att ta tag i allt förräns förra året och efter många och långa kvällar så fick vi allt med motorn till att lira som det skulle (förutom insugs bäljarna som var som ballonger), men då sa M3 bakvagnen upp sig efter 10 min.... så tillbaks till ruta ett...
Nu tänkte vi att vi skulle få tummen ur och göra denna bil så klar vi kan tills denna sommar. Så med ny bakvagn som vi har fått hjälp av Thor på NUKE att fixa till, vilken nu är på plats och med ny kardan från Spalding som är på ingång hoppas vi att drivlinan skall hålla lite bättre denna gång.
I övrigt så är det ju nytt plenum samt insugsrör, separata spjällen är nu mer borta och ersatta med ett 80mm samt att vi har en del andra "kulpul lösningar" för att få allt till att lira och nu mer vara så gott som tyst i alla fall om man jämför med tidigare....
Nytt 3" högflödes backventil system är på plats samt nytt kylar och ic paket, nytt grenrör (tack Andreas), nytt avgassystem med tillhörande downpipe, ny catchtank med nya pumpar. Sen har vi ju allt annat kul som ny Nuke Fulerail, ny Nuke BTR, ny PPF dump, samt alla slangar och ja osv osv... men detta kommer det en del info och bilder på senare om ni vill?
mvh Adde och Fredde