När blir nästa dyno körning?
Vad är tänkt och ladda? Effekt mål?
Bmw 535 sleeper
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bmw 535 sleeper
Inom ett par veckor, ska fixa laddtrycksstyrnigen, diffen är ju svetsad nu.
Ska se vad den lämnar nu och hur mycket den lämnar på BF98 och sen hälla i E85 och se vad som händer då
Ska se vad den lämnar nu och hur mycket den lämnar på BF98 och sen hälla i E85 och se vad som händer då
Ikväll har jag snidat till två rostfria rör från WG:n och upp ovanför DP:n för att slippa värme problem, imorrn blir det att göra ett fäste i ovankant så det inte vibrerar loss
Mvh Laurin
Mvh Laurin
Tackar, det är bättre att gör det ordentligt nu så slipper man bekymmer senare
Såå, då är WG rören klara, tillverkade ett fäste som jag satte i bakkant på ventilkåpan som stadgar upp att lite...
Ser ut som om det blir lite mappning igen i helgen hos Streetpower med Sandqvist Motorsport....
Nu blir de E85 ;-D
Ser ut som om det blir lite mappning igen i helgen hos Streetpower med Sandqvist Motorsport....
Nu blir de E85 ;-D
- Grooverhound
såg du letade lamelldiff. en polare har en från e34 535 i svängsta. skicka pm vid intresse så får du nummer.pris vet ja inget om
mvh Rasmus
mvh Rasmus
Rasmus Olofsson||
Tjena, ja om det är en lamell diff och priset är rätt så är jag intresserad. Min bil är ju en 535i -90 och jag hade ju inte lamelldiff på min orginal...
Mvh Laurin
Mvh Laurin
Ikväll ha det mappats igen, denna gången med E75
Vi bottnade turbon vid 1,5bar, 498,5 WHP och 679 WNM....
Riktigt nöjd över hur fint allt lirar och tusen tack till Streetpower och Sandqvist Motorsport !
(Glömde foto bromspappret, det kommer )
Mvh Laurin
Med vänlig hälsning, Laurin
Vi bottnade turbon vid 1,5bar, 498,5 WHP och 679 WNM....
Riktigt nöjd över hur fint allt lirar och tusen tack till Streetpower och Sandqvist Motorsport !
(Glömde foto bromspappret, det kommer )
Mvh Laurin
Med vänlig hälsning, Laurin