Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 19 Feb 2014, 17:29
Dajb wrote: E de någon som fortfarande läser?
isf. När de kommer till grenrörsbygge
Kör man med egt i alla 6 rören?
Kör man 6 sensorer samtidigt in i sprutet då så den håller koll på varje cyl?
Något mer man bör tänka på?
Mvh
Klart man läser
när de väl uppdateras!
Man kan väl köra alla 6 eller i kollektorn
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 19 Feb 2014, 18:21
Pimplaren wrote: Dajb wrote: E de någon som fortfarande läser?
isf. När de kommer till grenrörsbygge
Kör man med egt i alla 6 rören?
Kör man 6 sensorer samtidigt in i sprutet då så den håller koll på varje cyl?
Något mer man bör tänka på?
Mvh
Klart man läser
när de väl uppdateras!
Man kan väl köra alla 6 eller i kollektorn
haha du menar att de inte uppdateras så ofta?
Oki. Tänkte att de måste va bättre att hålla koll på varje cyl än bara en i kollektorn
Men de kanske e överkill?
har du mätt din kardanadapter?!?!?!
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 20 Feb 2014, 18:51
Finns där någon som har mycket ledig tid nere i södra delarna av sverige som är
intresserad att tig svetsa lite till mig?
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 24 Feb 2014, 21:37
Inga fler som har kommentarer om egt?
6st/1 till varje cyl
eller 1st i kollektorn?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 25 Feb 2014, 08:43
Men vad har du för sprut?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 25 Feb 2014, 10:47
Vi-pec v88 väl?
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 25 Feb 2014, 11:14
Stämmer bra
v88
Joachim
Posts: 1050 Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge
Post
by Joachim » 25 Feb 2014, 14:30
Jag läser!
men inte varje dag!
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 25 Feb 2014, 15:37
Vilka mått vill du ha på adaptern? äntligen lyft upp bilen
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 25 Feb 2014, 16:16
Joachim wrote: Jag läser!
men inte varje dag!
Härligt att höra
hoppas att kunna uppdatera lite oftare nu framöver
mappning e ju trots allt bokad så jag har en deadline iaf
Pimplaren wrote: Vilka mått vill du ha på adaptern? äntligen lyft upp bilen
jag skulle vilja ha den totala längden samt yttermåttet av där knuten sätts fast
vet inte om längden har någon betydelse egentligen. Men den verkar ju funka så då kan man ju hålla den till samma mått
Mvh
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 25 Feb 2014, 20:08
Dajb wrote: Stämmer bra
v88
Hur ska du då lösa avgastemp på alla cyl?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 25 Feb 2014, 20:16
Bmwandreas wrote: Dajb wrote: Stämmer bra
v88
Hur ska du då lösa avgastemp på alla cyl?
De kanske inte finns möjlighet till det i v88 ens?
det tog jag nästan förgivet att det fanns i v88an :/
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 25 Feb 2014, 20:39
Svårt som fan o mäta med skiten i bilen, fick den till 15cm lång och 10cm över 1350 knuten, men du får nog köpa alla kardandelar/kuntar osv innan du fräser en knut
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 25 Feb 2014, 22:32
Pimplaren wrote: Svårt som fan o mäta med skiten i bilen, fick den till 15cm lång och 10cm över 1350 knuten, men du får nog köpa alla kardandelar/kuntar osv innan du fräser en knut
Allright. Låter bra
ja men jag har alla delarna
jag har en camaro kardan jag ska använda. Och mest troligt kommer den behöva kapas endå
så då bestämmer denna klump hur mycket
Ska se vad min cnc partner säger
typiskt att man är cnc operatör själv men jobbar med helt fel material
Tack som fan. Du är en ängel!
mr_z
Posts: 766 Joined: 19 Aug 2008, 13:53
Location: gävle
Post
by mr_z » 26 Feb 2014, 12:41
Dajb wrote: Bmwandreas wrote: Dajb wrote: Stämmer bra
v88
Hur ska du då lösa avgastemp på alla cyl?
De kanske inte finns möjlighet till det i v88 ens?
det tog jag nästan förgivet att det fanns i v88an :/
men är det så noga då på en gammal s38
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 26 Feb 2014, 12:58
men är det så noga då på en gammal s38
Haha nä iofs
Den har ju bara kostat vad en splitter ny bil kostat så inget att va rädd om
haha
Lemheden
Posts: 220 Joined: 26 Nov 2009, 21:31
Location: Vellinge/Svedala
Post
by Lemheden » 26 Feb 2014, 21:55
Dajb wrote: Finns där någon som har mycket ledig tid nere i södra delarna av sverige som är
intresserad att tig svetsa lite till mig?
Hör med Niklas på Divina Performance i Malmö. 0709469602. Mycket duktig kille!
Däckcenter Vellinge///Spacer.se///jjautoparts.se///Magnus bildetaljer Trelleborg///Nipotrading///
Micke Lemheden
0736962168