BILLIG M3 E46 6vxl låda

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

piddan

Re: BILLIG M3 E46 6vxl låda

Post by piddan »

Johan99 wrote:Polisanmälde han idag iaf. Sa även till om detta med RobinS så de kan koppla ihop anmälningarna. Har alla skrivit samma BTCX nummer eller är det olika? Jag skrev btcx15192.
Det är olika Btcx nummer. Om jag fattat det hela rätt på btcx hemsida så kan man vara en anonym användare om man inte handskas med över 4000kr / "order" och lådan skulle han ha 3500kr så han är hela tiden under 4000kr Och på så sätt så håller sig idioten "anonym" på nätet för alla parter. Inte ens BTCX vet vem han är. Han köper grejor direkt för bitcoins så han själv får aldrig lösa cash som det ser ut utan han betalar andra sidor direkt från btcx. Jävla röra allting o han har fått lägga ner åtskilliga timmar för att klura ut hur han ska göra...
// P
Projekt: E46 m3 s65
Johan99

Post by Johan99 »

piddan wrote:
Johan99 wrote:Polisanmälde han idag iaf. Sa även till om detta med RobinS så de kan koppla ihop anmälningarna. Har alla skrivit samma BTCX nummer eller är det olika? Jag skrev btcx15192.
Det är olika Btcx nummer. Om jag fattat det hela rätt på btcx hemsida så kan man vara en anonym användare om man inte handskas med över 4000kr / "order" och lådan skulle han ha 3500kr så han är hela tiden under 4000kr Och på så sätt så håller sig idioten "anonym" på nätet för alla parter. Inte ens BTCX vet vem han är. Han köper grejor direkt för bitcoins så han själv får aldrig lösa cash som det ser ut utan han betalar andra sidor direkt från btcx. Jävla röra allting o han har fått lägga ner åtskilliga timmar för att klura ut hur han ska göra...
Ok ja helt klart! Och han verkar väldigt insatt i vad folk gärna köper och hittar på riktigt bra lögner om det han säljer. Är väldigt svårt att inte tro på det :(
nicke.t

Post by nicke.t »

jävla dåligt att vissa ska förstöra säljes sidan.de är ju ofta lugnt å handla med kända pärsoner som vart reggade ett tag men de drabbar ju nya medlemar med goda avsikter när man inte känner till dom. känner inte heller till nån robin i piteå som håller på me bilar. men finns säkert många som reggar sig på sidor bara för å blåsa folk. svårt å lösa såna här affärer på ett säkert sätt.jävla svin allafall .å hoppas ni får tag i han.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Brox

Post by Brox »

Ändra reglerna för säljes avd, 100 inlägg innan man kan lägga ut annons, full profil för säljes avd med namn , ort, tele nr.
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Azzer

Post by Azzer »

Varför inläggsgräns? Vad spelar det för roll om man skrivit "snyggt bygge" i projekttrådar hundra gånger. Bättre att satsa på korrekt info om säljare, telefonnummer, namn, ort mm.
Ripper

Post by Ripper »

Jag tycker att man faktiskt som köpare oxå har lite ansvar att kolla vem man handlar av, vi lever tyvärr inte i en perfekt värd. Man kan tex be säljare att nån mera känd på forumet "grönar" går i god för "dig" som säljare.....Sen skall ju fullständigt namn och ort vara ett krav och så vitt jag minns sas de för länge sen att alla skulle ha de i sin signatur.
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Fimpen

Post by Fimpen »

Azzer wrote:Varför inläggsgräns? Vad spelar det för roll om man skrivit "snyggt bygge" i projekttrådar hundra gånger. Bättre att satsa på korrekt info om säljare, telefonnummer, namn, ort mm.

Inte många som orkar skriva "snyggt bygge" i 100 trådar bara för att kunna posta i "Sälj" forumet så man kan scamma folk. Tycker det är en bra ide. Sen får man väl bara annonser från folk som faktiskt är intresserade av vad PPF har att erbjuda som bara gör annonser här. Inte folk som bara komma hit och slänger upp en annons med en blocket länk sen skiter i tråden.

Annan sak som vissa "slutna" bilforum har är att man ska verifiera sina kontaktuppgifter med en admin innan man får lov att posta i sälj. Också en bra ide.

Typ: Namn, Email, Adress, Tele, och personnummer om man nu vill dra det så långt.
Azzer

Post by Azzer »

Fimpen wrote:
Azzer wrote:Varför inläggsgräns? Vad spelar det för roll om man skrivit "snyggt bygge" i projekttrådar hundra gånger. Bättre att satsa på korrekt info om säljare, telefonnummer, namn, ort mm.

Inte många som orkar skriva "snyggt bygge" i 100 trådar bara för att kunna posta i "Sälj" forumet så man kan scamma folk. Tycker det är en bra ide. Sen får man väl bara annonser från folk som faktiskt är intresserade av vad PPF har att erbjuda som bara gör annonser här. Inte folk som bara komma hit och slänger upp en annons med en blocket länk sen skiter i tråden.

Annan sak som vissa "slutna" bilforum har är att man ska verifiera sina kontaktuppgifter med en admin innan man får lov att posta i sälj. Också en bra ide.

Typ: Namn, Email, Adress, Tele, och personnummer om man nu vill dra det så långt.
Jag är intresserad av vad PPF har att erbjuda och kollar minst PPF en gång per dag. Kommer garanterat köpa grejer från PPF då jag har ett BMW projekt som väntar och jag kommer med största sannolikhet annonsera något här. Tycker då det är lite drygt att inte tillåta mig det för att jag inte har ett visst antal inlägg. Då tycker jag det finns bättre sätt att angripa problemet.

Läser massor på PPF och går igenom gamla trådar med bra tips men postar knappt då det inte är min grej så det kommer ta lång tid för mig att passera denna inläggsspärr.
Spiralkinder

Post by Spiralkinder »

Azzer wrote: Jag är intresserad av vad PPF har att erbjuda och kollar minst PPF en gång per dag. Kommer garanterat köpa grejer från PPF då jag har ett BMW projekt som väntar och jag kommer med största sannolikhet annonsera något här. Tycker då det är lite drygt att inte tillåta mig det för att jag inte har ett visst antal inlägg. Då tycker jag det finns bättre sätt att angripa problemet.

Läser massor på PPF och går igenom gamla trådar med bra tips men postar knappt då det inte är min grej så det kommer ta lång tid för mig att passera denna inläggsspärr.
Jag är benägen att hålla med. Somliga av oss sitter inte och är så aktiva varje dag med inlägg. Så det känns spontant inte som den bästa lösningen...
Däremot är namn, adress, tele en självklarhet! Sen tror jag inte någon som inte har något fuffens för sig har något emot att lämna personnummer till admin. Persnr rakt ut i ett öppet forum är dock inget jag vill lägga.

Och ska man se allting krasst så kommer vi väl aldrig komma runt problemet med scammers. Dom som är ute efter att blåsa folk lär sig dessvärre alltid att kunna göra det på nya sätt.
Mvh Andreas Jacobsson
O73O-677279

Pallpocksracer #1 E30 M50B28 Turbo
Pallpocksracer #2 E34 M5 3,8
Brukis E39 540 Touring M-sport -02
Doktorn

Post by Doktorn »

Dels förstår jag inte varför man gör såhär, det är för mig en gåta. Men framför allt förstår jag inte hur man vågar!

Jag hade inte gjort det, kanske för att jag vet att jag själv hade åkt till treriksröset och hämtat mina pengar om det så hade rört sig om 500:-
Fan att alltid behöva gå och se sig över axeln, måste va en tråkig livsstil.
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Pnutte

Post by Pnutte »

Polisen lägger bara ner alla ärenden... jag och lofqvist blev blåsta förra året, skrev ut hela våra loggar med personen, uppgav hans kontonr och allt.. polisen ringde ca 8månader senare och frågade lite saker, samt att det var fler som blivit blåsta av han..

En månad senare kom det brev från polisen "läggs ner pga bristande bevis"

Polisen kan d** he**** !!! Ordna en kontakt på banken och lös det på eget vis!!

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Magnaten

Post by Magnaten »

Finns bara ett ställe man får hjälp med sånt här...Flashback
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
piddan

Post by piddan »

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.539117" onclick="window.open(this.href);return false;
// P
piddan

Post by piddan »

Magnaten wrote:Finns bara ett ställe man får hjälp med sånt här...Flashback
har redan varit i kontakt med folk på flashback om detta så de kommer nog snart dyka upp lite trådar där, men folk verkar jobba i de "Mörka" så mycket det går för att inte avslöja om dem är någon på spåren.
Snubben bakom Btcx kommer också kontaktas o se om han är samarbetsvillig. Är ju ingen bra reklam för hans bolag att bedragarna utnyttjar honom....
För en gång skull var swedbank VETTIGA o betalade tillbaka mina pengar igår. Men kommer ändå inte sluta leta efter kräken som ligger bakom detta , tror inte micke heller kommer ge sig i första taget ;)
Finns troligen en lösning på att söka på proxy ip nr också , o de är de folk som roar sig med för fullt nu.
// P
Sarja88

Post by Sarja88 »

"Hanteringen av en helt internetbaserad valuta som bitcoin borde gå att automatisera, kan man tycka, men nej. BTCX måste rätta sig efter Finansinspektionens regler, vilket bland annat innebär krav på kundkännedom. BTCX måste veta vem som vill växla pengar. Ta leg, kolla register. I tveksamma fall: säga nej."

dom vet vem det är man ska bara få han att öppna truten :P
Tony Sarja
0735611651

http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;

Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
piddan

Post by piddan »

Sarja88 wrote:"Hanteringen av en helt internetbaserad valuta som bitcoin borde gå att automatisera, kan man tycka, men nej. BTCX måste rätta sig efter Finansinspektionens regler, vilket bland annat innebär krav på kundkännedom. BTCX måste veta vem som vill växla pengar. Ta leg, kolla register. I tveksamma fall: säga nej."

dom vet vem det är man ska bara få han att öppna truten :P
precis... problemet kan vara om han/dem skickat runt bitcoin mellan olika användare och inte tagit ut det i riktiga pengar eller köpt varor. skickas bitcoin mellan olika konton kan det göras anonymt men inte annars...oavsett så kan btcx se vem som lagt ordern... kan dem inte visa det så får man ju anmäla dem för det :) :) :)
// P
TED

Post by TED »

Ni som känner er trygga med Swedbank och deras överföringstid...
Dom här bedragarna är mytomaner och super manipulativa och tar sig gärna tid att ringa och beklaga sig i några dagar att de missade sändningstid etc. Och skickar gratis med en väns lastbil osv och innan du reagerat har dessa 4 dagar redan gått och de har sålt samma vara till flera personer.

BRA ÄR ATT ALLA SKRIVER I ANNONSEN NÄR NI BETALT/KÖPT EN VARA SÅ ANDRA VET!

Dessa ringer gärna på köpes annonser oxå, det råkade jag ut för här på forumet för några år sedan då jag ville köpa ett M5 3,6 block. Pröjsade 4000:- i förskott till Swedbank. Bedragarnas favorit bank.

Ska se om jag har kvar nån info nånstans.
Minns att namnet på mottagaren (det han uppgav) var nästan identiskt med kontohavaren.

Hade annat att stå i just vid denna tidpunkt och tyvärr fanns ingen tid att lägga på detta just då.

Hoppas ni får tag i denna horunge och att ni hänger ut honom.

Mvh Ted
- www.matarservice.se - info@matarservice.se - Phone: +46(0)70-4074444 -

- REPARATION AV PIXELFEL BMW E38 / E39 / E53 / RANGE ROVER VOGUE / MB C+E KLASS / SAAB SID -
Post Reply