Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 28 Jan 2014, 21:06
Vore kul med lite mer grepp rakt fram. Åker på gatan så det är där det är intresset ligger!
Någon som mixtrat och kommit fram till något som funkar bättre än det andra?
Raka hjulvinklar, hur ordnar jag det på min e36?
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 28 Jan 2014, 21:36
Bara korta undre staget lite så justeringen räcker till å ställa noll i camber så får du lite mer grepp!
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 29 Jan 2014, 11:46
Se där. Bra tips!
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
ToTTeN
Posts: 1806 Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda
Post
by ToTTeN » 12 Feb 2014, 10:38
ippe wrote: http://www.ebay.co.uk/itm/D2-RACING-BMW-E36-E46-M3-328-325-318-323-316-330-REAR-CAMBER-KIT-Z0487-/261097647677?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ccaa1ee3d
Vad tror du om denna fredrik?
De där har jag och är fortfarande i vettigt skick efter 3år (lederna)
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 12 Feb 2014, 13:51
Funkar kanon jag har ett par hembygda liknande på min!
HellMek
Posts: 426 Joined: 28 Oct 2012, 22:40
Location: Ängelholm/Malmö
Contact:
Post
by HellMek » 12 Feb 2014, 20:32
Lasta ner bilen en del bak och ställ hjulvinklarna i det läget, låter väl bra i teorin iaf
Nu hade jag bara halva effekten i min e36, men jag tyckte den satte sig bättre med mjukare bakfjädrar samt vinterdäck.
_2499
Posts: 961 Joined: 07 Sep 2010, 19:10
Location: Karlskrona
Post
by _2499 » 12 Feb 2014, 21:22
Undrar om du inte skulle ha lite positiv camber bak
Orre
Posts: 193 Joined: 22 Mar 2010, 14:37
Location: Stockholm
Post
by Orre » 15 Feb 2014, 11:01
_2499 wrote: Undrar om du inte skulle ha lite positiv camber bak
Förstår ditt argument för raktframåka, att få så mycket däckyta i backen som möjligt acceleration men vet inte om bilen kommer bete sig bra när det börjar svänga, kommer nog bli rätt nervös..
Kika här så får du se hur olika inställningar påverkar bilen :
http://rejsa.nu/artiklar/setuptabell.asp " onclick="window.open(this.href);return false;
HellMek
Posts: 426 Joined: 28 Oct 2012, 22:40
Location: Ängelholm/Malmö
Contact:
Post
by HellMek » 15 Feb 2014, 14:40
_2499 wrote: Undrar om du inte skulle ha lite positiv camber bak
E36-bakvagnen förändrar inte camber så dramatiskt vid nerfjädring som t.ex en E30 eller Scorpio.
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 17 Feb 2014, 20:15
Ta bort krängaren bak, då greppar det också lite bättre.
Skickat från min HTC One via Tapatalk
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
m50_micke
Posts: 410 Joined: 20 Nov 2005, 21:16
Location: eskilstuna
Post
by m50_micke » 17 Feb 2014, 21:53
bmw_fredde wrote: Bara korta undre staget lite så justeringen räcker till å ställa noll i camber så får du lite mer grepp!
ungefär hur mycket ska man korta av den?
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 17 Feb 2014, 22:06
Minns faan inte riktigt beror ju på hur mycke sänkt den är också!
m50_micke
Posts: 410 Joined: 20 Nov 2005, 21:16
Location: eskilstuna
Post
by m50_micke » 17 Feb 2014, 22:19
normalsänkt. 50mm typ. kan 1 cm vara nära?