Hallå!
Har en fundering över triggern på bilen.
Kommer åka med MS och har fördelaren på blocket för nuvarande. Har en till m20 ståendes med fördelaren på kammen.
Kan jag flytta över triggerhjulet från den nyare och använda det triggerhjulet?
Eller hur gör jag lättast?
Tänkte mest på att jag har grejerna så jag slapp köpa en massa.
Går det ens åka med fördelaren på blocket?
Måste man inte svetsa någon form av kastvikter eller skit när man ska åka turbo?
Kan jag åka med fördelaren och originaltrigger (den utan tänder) om jag bara vill åka sugmotor?
Tack på forehand!!!
M20 trigger fråga
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: M20 trigger fråga
Förstår inte riktigt frågan, men du använder dig utav vr-givaren på triggerhjulet.
Fundera på om du ska köra med turbo eller inte och effektmål.
Därefter så tar du och bestämmer dig för vilken typ av tändning du vill köra med och köper rätt spole/spolar för ändamålet.
Efter det vet du om du måste använda dig utav vr/kamtrigger eller både och.
Fundera på om du ska köra med turbo eller inte och effektmål.
Därefter så tar du och bestämmer dig för vilken typ av tändning du vill köra med och köper rätt spole/spolar för ändamålet.
Efter det vet du om du måste använda dig utav vr/kamtrigger eller både och.
The Lower Class
Vad för MS kör du?
Kör du med MS1 V3 eller liknande som kan styra tändnign så kan du ju köra med COP spolar (Vilka beror på om du har tändsteg inlödda eller ej) å skippa fördelaren helt.
Då e ju valet fritt menar jag.
Kör du med MS1 V3 eller liknande som kan styra tändnign så kan du ju köra med COP spolar (Vilka beror på om du har tändsteg inlödda eller ej) å skippa fördelaren helt.
Då e ju valet fritt menar jag.
Har tänkt att åka sugis först, sedan lite längre fram om jag orkar så bygga turbo.
Har ett MS1 v3
Sitter ju en triggergivare eller vad det kallas för original fram på veven. (Där fläktremmen sitter)
Men den går väl inte använda till ms:et?
På dem nyare m20 så sitter det ju ett annat triggerhjul och fördelaren på kammen.
Jag har tänkt att åka med så mkt original grejer som möjligt då det blir lågt effektuttag.
Som ni märker är jag inte någon jätte höjdare å det här, så är tacksam för all hjälp jag kan få!
Vad menas med vr givare?
Lättare kanske att åka original styrsystem när jag åker sugis?
Har ett MS1 v3
Sitter ju en triggergivare eller vad det kallas för original fram på veven. (Där fläktremmen sitter)
Men den går väl inte använda till ms:et?
På dem nyare m20 så sitter det ju ett annat triggerhjul och fördelaren på kammen.
Jag har tänkt att åka med så mkt original grejer som möjligt då det blir lågt effektuttag.
Som ni märker är jag inte någon jätte höjdare å det här, så är tacksam för all hjälp jag kan få!
Vad menas med vr givare?
Lättare kanske att åka original styrsystem när jag åker sugis?
VR givare tror jag det sitter orginal på din motor, dock så får du kolla om boxen e lödd för att köra med VR eller Hall givare.
Lättast e å skicka den till Mofid om det behövs lödas om.
Du får spemdera en dag med att goggla lite så klarnar det nog.
Lättast e å skicka den till Mofid om det behövs lödas om.
Du får spemdera en dag med att goggla lite så klarnar det nog.