Mycket roligt att se att min gamla kärra ska få nytt liv! Vi har haft mycket kul tillsammans (typ 5 år sen jag sålde)
Bra jobbat måste jag säga, blir kanon de där!
Men så här var den när jag sålde den: http://www.garaget.org/?car=25851" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon som vet vart turbo spisen tog vägen?
Konny wrote:Mycket roligt att se att min gamla kärra ska få nytt liv! Vi har haft mycket kul tillsammans (typ 5 år sen jag sålde)
Bra jobbat måste jag säga, blir kanon de där!
Men så här var den när jag sålde den: http://www.garaget.org/?car=25851" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon som vet vart turbo spisen tog vägen?
Riktigt kul att höra var bara skalet när jag köpte bilen men om jag inte minns fel så var det den motorn i innan den revs ner? Tony får svara på det
kungen12321 wrote:Inte konstigt att E30:n var Ålands "starkaste" med dom godbitarna i pannrummet:)
Tycker iallafall att Tim skall satsa på smålands "starkaste":)
Hehe starkast blir nog svårt, döljer sig en massa effektstinna byggen i dom småländska skogarna
Ripper wrote:
kungen12321 wrote:Inte konstigt att E30:n var Ålands "starkaste" med dom godbitarna i pannrummet:)
Tycker iallafall att Tim skall satsa på smålands "starkaste":)
Imponerande arbete som läggs ner, om han skall bli smålands starkaste så har jag en 3L vev med H-profilare han kanske skulle köpa
haha ja det lär det ju gå åt jag har ju en 2,8l vev redan men passar stakarna till den så kan dom vara av intresse!
Blev inte så mycket gjort i helgen men vi blev iaf klara med bakaxelbalken (äntligen) vart endel pill med den och känns inte riktigt som att det går att få det helt 100 på detta sättet.. nåja det får väl bli nån bättre lösning i framtiden hoppas att den gör sitt jobb nu iaf så att man kan räta upp hjulvinklarna bak!
Färdigsvetsad och grundad.
Framvagnsbalken fick sig lite grundfärg också.
Nu är det väl bara till att vänta på lite delar innan man kan fortsätta
Jahaaa, tänkte mig inte riktigt för när jag pressade i hjullagrerna i bärarmarna då det skulle vart en distans mellan hjullager och navet... 5 serien har tydligen bredare lager så att navet sticker ut för mycket på insidan så att hubben inte ligger an mot lagret.
Så nu blir jag ju tvungen till att pressa ut lagrerna igen och göra om göra rätt! några hundra lappar fattigare men en erfarenhet rikare får man väl samanfatta det hela då lagrerna sällan vill hänga med ut hela igen
MEN det har vart lite posetivt också! Nu i helgen har jag fräst ut två adaptrar till spindlarna fram för mer styrvinkel i 7075 alu!