Tog inte lång stund innan den vinkelslipsälskande fredde kapat bort mina bakskärmar å breddat den med kanter ifrån golf1 framskärmar, Så då fick 5serie 17*10" plats

Åkte i bilen nått år innan han tjatade på mig att köpa hans nyborrade m50 block som va borrat till 87mm för å köra 3,2liter Så då smeds det turboplaner! 330vev, lager mm köptes in, sen kom vi på att vi skulle först köra påtvingad standard spis medans den andra motorn byggdes bredvid.
En m50b25vanos, schwitzer s200 med billet impeller, tial 40mm wastegate, Ppf50mm dump, gjutet grenrör plus en massa annat byggmaterial handlades in!
Sen började byggandet!
Ficka garageplats bredvid fredde i ett gemensamt garage så hans kunnande och dumma ideer har blivit min plånboks lidande dom närmsta åren

Bilen byggs för å kunna hantera big block m50in sen när den är klar så kringutrustningen blir lite värre än va det behöver va fär en våldtagen standard m50!
Nuvarande motorspec
Helt original motor
Schwitser 200 billet turbo
gjutet grenrör
Tial 40mm wastegate
Stor -intercooler
Vipec v44
vag spolar
50mm ppf dump
990cc precision spridare
Dubbla 044 å catchtank stheltbyggt i baljan
Nuke btr
An6,8,10 Alurör och stålomspunnen slang överallt
Omsvetsad orginal rail (Provtryckt till 7 bar sen sköt en spridare ur å fredde som stog å leta läckor fick en riktig dusch av e85

Hembygt motorfäste
3,5" system som övergår till dubbelt 2,5" (platsbyggd av fredde har aldrig hört han svära så mycket som när han ligger uppochner å tigar under bilen medans jag står å skrattar utanför)
Drivlina å chassi
Zf låda
765 tryckis
Bmw_fredde custom svänghjul med m50 krans
6 puckad sinter
M3 kardan (plus ett par extra i reserv)
750 210 lameldiff 3,15utväxling
m5 nav och drivaxlar (Byts till sviktstål när alla extra original har rasat)
Custom diffbrygga av fredde och mig 3,2 bakre fäste egenbyggt främre
Grupp a förstärkta nedre bärarmar och kränghämmarfäste
m3 krängare
Powerflex bussningar
M3 förstärkningsplattor svetsade i golvet och förstärkta växellådsfästen
Zyx racing spec coilovers bak
D2 coils fram
m3 krängare fram
m3 bromsar runt om
Alu topplagringar runt om
Förstärkta infästningar för motorn
Karossen
320sedan-92
Fullt original m3 paket
Gt vinge
änglaögon (den varianten som ser ut som original inte äckeloneblock)
Plåtbreddad bak med golf1 framskärmkanter
Batteribalja borttagen för att avgaset skulle få plats
Batteriet flyttat till baljan
Masserad och ombyggd kaross på diverse ställen för å få plats med sopparör på vettig plats
Framtida big block m50in
Borrat till 87mm
330vev
omsvetsad m50 topp får å kunna köra m54 dubbelvanos
m3 3,2 oljetråg och pump
m3 oljefilterhus
Mer info angående den motorn kommer efterhand...
Å lite bilder...










Mer bilder å specifik info kommer senare
