Då var det dags igen för en liten update:)
Eftersom bakvagnen är riktig stabil med m5 e60 kardan, 210 nyrenoverad diff med 3.23 utväxling istället för 3.91, samt sviktstålsdrivaxlar så
kände jag att det var dags att fräscha upp framvagnen.
Skickade efter en beställning av nya stag till framvagnen ifrån Tyskland. 3 dagar senare ringde det på dörren:)
Fram med gasolbrännaren och elda upp dom nya bussningarna:)
3000 celsius uppskattas verkligen efter några timmars krållandes på det iskalla betonggolvet.
I med nya powerflex bussningar, stumt och bra:)
Fick för mig att styrvinkel samt parallellstyrning kunde man allt få till lite bättre. Var bara att börja
mäta och kapa. Blev 3st prototyper som denna innan det blev 100.
Wildwodds bromstrycksbegränsare tillsammans med robotslang smälte in så fint i cockpit:)
Blue power is the shit!!!!!!
Ändrade framvagns setupen till E32.
Tack till E30lars för tipset:)
Vilket innebär:
Flytta ut nedre bärarm ett hål ut.
Använda E32 övre bärarm, länge än E34 bärarm.
Detta resulterade i en våldsam neagtiv camber, lite väl mycket:)
Försökte kompensera genom att flytta fjäderbenet utåt. Det räckte dock inte riktigt till.
Hade väl tänkt mig 2-3 grader negativ camber för att motverka understyrning.
Med fälgar som mäter 8,5, et 15 samt 10mm spacer så var det dags att valsa grisen:)
Köpte detta fina verktyg. Vart inte konstruerat för riktigt "komprimerade" k-sport coilovers. Fick börja att
kapa och svetsa skiten. Sedan var det bara att valsa på:)
Resultatet av styrningen:
1 1/4 rattvarv åt bådadera håll:)
Var tvungen att förlänga original styrstoppen pga av dom feta 8,5 tums fälgarna:)
Annars kunde man fått ännu mer styrvinkel.