fan jag har jobbat som billackerare och har glömt
jag ska våtslipa på min bil... vilket papper ska jag ha
så att slipreperna inte syns sen när jag har polerat bilfan =)
tacksam för riktigt snaba svar eftersom jag ska ut i garaget fort snart nu när som helst =)
lite finare än så ska man nog ha. kör ju med ca 4-500 torrt på maskinen så. ehhh jag provar 1200papper vått så får vi se sen. annars får jag väl lacka om bilfan igen då. HELA =)
kommer kanske lägga ut en projekttråd om min snikkonvertaring senare. och så får vi se vad den ger på bromsen sen =)
fan 2000... har ju bara 1200 hemma nu =(. börjar väl på det då så far vi se sen då.. hehe. kan ju alltid gå ner på 2000papper sen då kanske . får försöka att inte slipa igenom bara hehe
1200 har jag kört på, men det är ganska grovt och om man inte vet vad man gör är det lätt att slipa igenom med 1200 på hörn och kanter. Kornighet 2000 tycker jag verkar vettigt.
arbetar ju lite svart emellanåt med billackering så jag vet vad jag gör när jag slipar =). har helt enkelt glömt bort vilket papper man ska ha.
men men. Nu har jag gått ut igaraget och provat iallafall och resultatet är:
1200 papper är grovt som anddersj sa, men det funkar. sen får man rubba bilen med maskin å vaxa den så blir det relativt bra. inte en 5:a men en 4:a kanske.
så jag tänker köra på typ 1800 eller 2000papper sen så rubbar jag med maskin och vaxar den!
det kommer nog bli jäkligt bra tror jag.
ska ta kort före och efter sen så ska alla få se =)
Om du vill få en snorbra lack så går du på med 2000 först, sen arbetar du dig stegvis upp till 4000 för att sen avsluta med att rubba, polera och vaxa. Då har du en spegelblank lack. Har gjort det med en mc-tank en gång. Tänker aldrig göra om det , sjukt mycket jobb
jag har våt slipat en del och rekomenderar inget under 2000 .sen beror det lite på om du kör med maskin eller för hand. själv kör jag med 4000 våt med mycket vatten gärna med lite vaxshampoo i förhand så det går lätt att polera bort den matta ytan.
vad och varför ska du våtslipa
skratta inte ihjäl er nu grabbar
men så här är det iallafall. jag har jobbat som lackerare m.m. och jag vet vad jag gör (normalt )
så jag slipade ner bilen och har rostlagat den m.m. och så ville jag prova hur billigt och hur bra man kan göra det själv i garaget? så jag fixade allt som man behöver. sen så gick jag på med sprutan OCH kompressorn var i stort sett paj (hade lånat den). så det blev torrsprut över hela jävla bilen. så jag vill fortfarande hålla budgeten nere och se vad det kostar. har köpt grejer som privatperson för att se vad det kostar (inga kompispriser). och så kör jag med lastbilslack solid. nu vill jag bara veta hur bra å hur billigt det kan bli?