BMW e30 -->M20 Turbo<--
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Returen är nedåt. Jag har kopplat det fel en gång o jävlar vilken tid det tog innan jag fatta varför soppatrycket var lite konstigt
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Re: Sv: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Alltid kul att få paket Kämpa på med projektet
I live my life a quarter mile at a time
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Nu har jag varit i garaget igen.
Känns som om jag bara går runt o pillar lite här o där.
Med det är lite så när jag inte har allt i huvet och mekar så pass sällan.
Jag har oxå bokat tid för mappning den 24 mars för att ha som morot att faktisk få den klar i tid till sommaren.
Fick lite gjort iaf,
Plockade bort den inegrerade WG'n och pluggade den på detta vis.
Då går det att sätta tillbaka den (om man nu vill det)
Gjorde lite fästen till fuelrail men har inga bilder på de.
Någon som har bild på hur ni gjort fästen till Nuke fuelrail på org m20 isug.
De blir sjukt tight.
BTR'n får sitta här.
Bygge mig en downpipe, nu ska den bara lindas med avgasbandage.
Kommer det låta helt bananas om ha kör med öppen WG?
Tänkte dra ut den igenom skämrmen så här:
annars får det bli något sådant eller dra det under.
Tankar o idéer om detta.
Känns som om jag bara går runt o pillar lite här o där.
Med det är lite så när jag inte har allt i huvet och mekar så pass sällan.
Jag har oxå bokat tid för mappning den 24 mars för att ha som morot att faktisk få den klar i tid till sommaren.
Fick lite gjort iaf,
Plockade bort den inegrerade WG'n och pluggade den på detta vis.
Då går det att sätta tillbaka den (om man nu vill det)
Gjorde lite fästen till fuelrail men har inga bilder på de.
Någon som har bild på hur ni gjort fästen till Nuke fuelrail på org m20 isug.
De blir sjukt tight.
BTR'n får sitta här.
Bygge mig en downpipe, nu ska den bara lindas med avgasbandage.
Kommer det låta helt bananas om ha kör med öppen WG?
Tänkte dra ut den igenom skämrmen så här:
annars får det bli något sådant eller dra det under.
Tankar o idéer om detta.
Re: Sv: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Hårda packet ;PCarpeDiem wrote:Alltid kul att få paket Kämpa på med projektet
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Re: Sv: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Kämpa på med projektet
I live my life a quarter mile at a time
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Kul med m20 turbo som sagt
kämpa på!
Släng i m42 kolvar o m50 stakar för bättre hållbarhet? Sen är de bara o ladda gärnet o ha lite kul
kämpa på!
Släng i m42 kolvar o m50 stakar för bättre hållbarhet? Sen är de bara o ladda gärnet o ha lite kul
Leo Andersson
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Det kanske vore något, jag har ju ett extra block som bara ligger.TheMan wrote:Kul med m20 turbo som sagt
kämpa på!
Släng i m42 kolvar o m50 stakar för bättre hållbarhet? Sen är de bara o ladda gärnet o ha lite kul
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Re: Sv: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Tack, och billigt var det dessutomCarpeDiem wrote:Fina grejer
Re: Sv: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Ännu bättre_TH_ wrote:Tack, och billigt var det dessutomCarpeDiem wrote:Fina grejer
I live my life a quarter mile at a time
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Nu har jag kommit tillbaka till sthlm efter ett par dagars mekande i garaget.
Började med att koppla el till bränslepumparna
70a relä, 30 a säkring och 6mm kabel
Byggde om hållaren till tändkablarna så att de går att ha åt andera hållet och plaserade tändsteget där det kunde för att kunna använda org, tändkablar helt enkelt
Monterade laddtryckstyrningen och drog vakuumslang
bjöd in lite svetshjälp för att få mina tryckrör täta o fina
Heja Arne
Tryckrör
Avgas mellan WG o DP
(avgasbandage kommer)
Fick färg på tryckröret o plaserade om BTRen. drog även de sista vakuumslangen o kopplningar
Disel Doris, min vän i garaget
Igår höll jag på att försöka hitta en bra plats till Vems-lådan o de reläer o säkringar osv, Min kabelhärva är rätt lång och är som en jäkla Boa orm att brottas med bakom instrumentpanelen
Fail
Såhär fick det bli plaserat i hanskfacket tillslut
Just de, fixa även oljeretur
fick paket i dag med, ett HKS-filter i lite klibbor
Kvar att göra:
*lite el
*koppla in bränsleslang (väntar på kopplingar)
*bygga nytt avgas. Har 2,5 efter downpipen. Vill ha 3 hela vägen.
*vrida på nyckeln o se vad som händer
*gasa o köra skiten ur bilen
Började med att koppla el till bränslepumparna
70a relä, 30 a säkring och 6mm kabel
Byggde om hållaren till tändkablarna så att de går att ha åt andera hållet och plaserade tändsteget där det kunde för att kunna använda org, tändkablar helt enkelt
Monterade laddtryckstyrningen och drog vakuumslang
bjöd in lite svetshjälp för att få mina tryckrör täta o fina
Heja Arne
Tryckrör
Avgas mellan WG o DP
(avgasbandage kommer)
Fick färg på tryckröret o plaserade om BTRen. drog även de sista vakuumslangen o kopplningar
Disel Doris, min vän i garaget
Igår höll jag på att försöka hitta en bra plats till Vems-lådan o de reläer o säkringar osv, Min kabelhärva är rätt lång och är som en jäkla Boa orm att brottas med bakom instrumentpanelen
Fail
Såhär fick det bli plaserat i hanskfacket tillslut
Just de, fixa även oljeretur
fick paket i dag med, ett HKS-filter i lite klibbor
Kvar att göra:
*lite el
*koppla in bränsleslang (väntar på kopplingar)
*bygga nytt avgas. Har 2,5 efter downpipen. Vill ha 3 hela vägen.
*vrida på nyckeln o se vad som händer
*gasa o köra skiten ur bilen
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Vart ju vettigt med rören ! Inte så jävla mycket kvar nu =)
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;