r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE
Alltid lika imponerande! Bra jobbat!
Jag dog lite av garv när du skrev. Sexiga lösningar av insuget ! Såg det ut som kom och hjälp mig ?
Så i forts så uppdaterar du lite då och då din ORM !!!! Så slipper jag bli orolig i fall du lever eller inte !
Så i forts så uppdaterar du lite då och då din ORM !!!! Så slipper jag bli orolig i fall du lever eller inte !
Fan vad härligt med update, kul att man kunde bidra med idé till att hålla denna projekttråd igång, vi har saknat dina uppdateringar!
Stort lycka till!
Stort lycka till!
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Härligt jobbat å grymt bra uppdate den har jag sett fram emot.
Kämpa på.
Kämpa på.
Alltid lika roligt att läsa din uppdateringar!
Men du, är det Lasse kongo som skruvat på den motorn?
- kungen12321
Alltid trevligt med nytt ombonat garage att bosätta sig i under vinterkylan, bara grannen som saknas:)
2013: M50B28 525hk/658nm
2014: M62B44 THE PIG - "Färdigt projekt"
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=79565" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: M62B44 THE PIG - "Färdigt projekt"
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=79565" onclick="window.open(this.href);return false;
- pimpmyfarad2
Läser tidningen troget, men projekttråden är klart bättre! Skulle behövas 4-5 sidor till i bilsport per nummer
Motorn är köpt i Närke va? Om man får vara lite frågvis
Tror jag kommer montera kylaren i skuffen.. Tips på det?
Jag skulle vilja hämta luft underifrån och få ut den högt i skuffen just för att försöka vinna lite DOWNFORCE på en gång...
Nån som mixtrat lite med detta för bra kylning i kombination med att även hjälpa att få lite sug ner i backen?
jag ska skärpa mig
Jag ska fan tänka på kongo nästa gång jag står och harvar med nån partylösning
JÖÖÖÖÖ HÅÅLL KÄFT SA JA
Jag skulle vilja hämta luft underifrån och få ut den högt i skuffen just för att försöka vinna lite DOWNFORCE på en gång...
Nån som mixtrat lite med detta för bra kylning i kombination med att även hjälpa att få lite sug ner i backen?
870 bromsat på driven, jag tänkte ha lite olika steg 3.8 hade jag tänkt ska leverera bra jäkla grundeffektAffus wrote:Fan det här var fan så mycket bättre än att läsa bilsport. Perfekt.
Vad ska det bli för effekt i den då?
Hade mer energi förut det här bygget har jag spenderat förjävla lite tid med faktiskt, för mycket annat som tar min tid. Så tur som FAAAAAAAAAAAAAAAAN att det är typ 4:e bilen jag knåpar ihop på det kalla halvåret Finns ett par rutiner och gör om gör rätt redan i bagaget Däremot ska jag går ur min Comfortzone på flera vis så vi får se hur de grejerna blirM535fredrik wrote:Trevlig läsning!! jag avundas din alltid så grymma energi!
Jo man kan liksom gå in lite mer grundligt i en projekttråd med mer utrymme för bilder osv, fast de bjuder på mycket skratt i bilsport tycker jag Perfekt med lite bådeochjackdaniels wrote:Såååja! Äntligen en fet update! Blir ett bra jävla stekigt bygge, bra val att köra en byggtråd som släpar lite efter reportagen, vissa (bl.a. Jag) läser mkt hellre byggtrådar än byggreportage i tidningar. Tycker byggtrådar ger mer inlevelse och känsla för vad som händer på något vis. Reportage blir oftast så "renskrivna och uppstädade" så man tappar lätt intresset för dom. Betydligt mer intressant att läsa ägarens "egna" ord. Men riktigt kul med exponeringen du får i bilsport
Kötta på med bygget, ska bli kul att se denna på tvären när den är klar Lär bli giftig
Japp, tråkig historia. Men priset var rätt, dock lite för bra för att vara sant, vilket det heller inte var.. Såatte.. Okej om jag apgärna velat haft just en S38 då hade det varit kanon och kämpa lite för.. Men skulle jag veta att jag fått lägga dessa extra pengar och arbete som blivit hade jag självklart satsat på en M3 E46 maskin direkt (dröm morot), eller kört mina 1JZor som jag redan hade och varit ute och juldriftat nulelleal wrote:grymmt fortsätt med att göra sammandrag här synd att motor packetet va så uselt skick med massa epa lösningar
Det kändes inte riktigt som att det hör hemma i nånting som heter racing att göraTreLingon wrote:Jag dog lite av garv när du skrev. Sexiga lösningar av insuget ! Såg det ut som kom och hjälp mig ?
jag ska skärpa mig
Sjukt bra idé! Ibland tänker man inte så långt så tack för den mannen!Dajb wrote:Fan vad härligt med update, kul att man kunde bidra med idé till att hålla denna projekttråd igång, vi har saknat dina uppdateringar!
Stort lycka till!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!STRANGLED wrote:Alltid lika roligt att läsa din uppdateringar!
Jag ska fan tänka på kongo nästa gång jag står och harvar med nån partylösning
JÖÖÖÖÖ HÅÅLL KÄFT SA JA
Skulle kunna vara Närke =) Geografi är inte min starka sida =)pimpmyfarad2 wrote:Läser tidningen troget, men projekttråden är klart bättre! Skulle behövas 4-5 sidor till i bilsport per nummer
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- m_ellisson
Kul att följa detta Sämpa på
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Blir riktigt fint!
Men vad fan har hänt med s38an??
Har den suttit i nån hagrace bil eller? verkade ju totalt misshandlad
Men vad fan har hänt med s38an??
Har den suttit i nån hagrace bil eller? verkade ju totalt misshandlad
-
någon update på g ?
Den svarta "tjäran" färgen du använder i bilen vad e det för nån?
- eriksson360
att ta luften till kylan underifrån är ingen bra ide
eftersom att det är ett satans undertryck under bilen om den har en låg front läpp så släpper du istället ut luften under bakluckan så får du hjälp utav undertrycket
eftersom att det är ett satans undertryck under bilen om den har en låg front läpp så släpper du istället ut luften under bakluckan så får du hjälp utav undertrycket
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Erik Eriksson 0707 768 656
EssonGarage Drift Team
Erik Eriksson 0707 768 656
EssonGarage Drift Team
- Bmwandreas
- Moderator
Den gav betydligt mer än 870 whp:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
flügger metall pro mattamustaFredzze wrote:Den svarta "tjäran" färgen du använder i bilen vad e det för nån?
jag tänkte att jag tar in luft i skuffens framkant, altså längst fram i reservhjulsbaljan så att säga, för att sedan släppa ut det under lyktorna i kofångaren, i min hjärna är det bättre än att ta in det igenom skuffen istället.. Men jag kanske tänker fel??? Klurigt sånt där =)eriksson360 wrote:att ta luften till kylan underifrån är ingen bra ide
jasså? =) Vad fan är den bromsad till egentligen och vilka givare finns ihop med sprutet? Kommer du ihåg? =)Bmwandreas wrote:Den gav betydligt mer än 870 whp:)
Verkar finnas oljetryck och oljetemp givare iallafall direkt till sprutet.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Bmwandreas
- Moderator
940 gav den lite lätt. Oljetryck kommer jag iaf ihåg
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
okej coolt =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp