

Eftersom jag har turen att dela samma intresse med min far så bygger vi bilen ihop, utan honom hade det nog aldrig gått får jag ofrivilligt erkänna

Spec: (kommer att uppdateras eftersom)
Motor:
Skulle varit en m50b25 IV turbo men den motorn är numera såld och ny motor är på gång...
Drivlina:
6 Växlad E90 330D låda (S6D 53DZ)
Sachs 765 tryckplatta med 6p sinterlamell.
Crmo svänghjul 5,5kg.
Kortad E36 328 kardan.
E60 M5 Hardy.
E28 m535 diffklump (210)
M5 knutar och nav samt hubbar.
Sviktstålsaxlar ifrån PPF.
Bromsar:
E46 330 bromsar fram och e30 original bak.
325mm och 260mm.
Stående pedalställ.
Chassie:
5-bult runt om.
Delrin bussningar till allt.
E36 styrväxel.
H&R Krängare.
E36 coilovers fram med tillhörande spindlar.
E46 bärarmar fram.
Egentillverkade spindeladaptrar för mer styrvinkel.
E30 coilovers bak.
Camber/toe justering i bakvagnen.
Det hela började med att jag hämtade bilen (karossen) i Södertälje, då var den i princip tom då Tony hade tagit alla godbitarna


Sen åkte bilen direkt upp på lyften och jag började skrapa bort underredsmassa...

Mycket underredsmassa var det! många timmar med roterande stålborste blev det




Sen införskaffades en "kaross snurra" ifrån Verktygsboden så att jag lättare kunde arbeta med bilen.

Förstärkningssvetsning.

Kapade ur i skuffen.

Började lägga igen lite hål samt ta bort asfaltsmattorna i bilen, kapade även bort brandväggen.


Bortkapning av onödiga grejor



Fullt i skrotbingen!

Lagt igen lite fler hål.

Skuffen och lådorna bak igenlagda.

Underredet grundat.

Även insidan grundad.


Förstärkte upp bakvagnen med en balk då den var nerdragen ca 10mm. (någon som kört hårt innan kanske?


Såhär ser bilen ut i dagsläget


Svårt att få med allting i text och bild men tror att det mesta fick plats

