Doktorn wrote:Helvte va gött!! Det bästa ur två världar!
Håller med =)
Hehe de va mer en slump att de blev en 242a att bygga på, köpte motorn innan ja hade nån bil å så dök denna upp. Har altid velat ha en 242a så de va bara att testa om de va möjligt;)
Här e lite bilder på hur ja gjort med topplagringarna fram för att kunna ställa camber/caster.
Med lagerhållare/lager från igmab.
Utan schysta/ duktigta kompisar kommer man inte långt!
Tack Mackan för alla jobb med lasern å Lantz för att alltid hjälpa till med bilen:)
inte för jag tvivlar att ni inte tänkt på det men skulle inte det vara bättre med "plattan" som ni svetsade i karossen för justerbart camber/caster. Att den skulle göra bättre på undran sidan ist, eftersom alla "stötar" går ju uppåt? Bara en tanke
blidd wrote:inte för jag tvivlar att ni inte tänkt på det men skulle inte det vara bättre med "plattan" som ni svetsade i karossen för justerbart camber/caster. Att den skulle göra bättre på undran sidan ist, eftersom alla "stötar" går ju uppåt? Bara en tanke
Ja förstår hur du tänker, men ja tror inte att svetsningen ska släppa från fjädertornet, de e väll snarare dom fyra bultarna som håller övre plattan som e den svaga länken isåfall. Men så länge man inte är ute å åker vid sidan av banan så
Jag har gjort liknande med fjäderbenstornen på en långlopps 240 som ligger å figtas om toppolaceringarna och den har det hållit ihop alldeles utmärkt på!!
Riktigt grymt bygge!