da har jeg fått igjen toppen i fra porting, jeg ville ikke ha max porting da disse toppene er litt svak, jeg er i alle fall veldig fornøyd med portingen
har også bestilt strokerveiv i fra koed, mangler bare ei bestilling i fra ppf nå, kolvar stakar + noe småtteri!
Last edited by stensheim on 09 Jan 2014, 21:28, edited 1 time in total.
Nisse977 wrote:Kul, jag har också precis köpt mig en ny BMW original 885 topp, och det är tillverkad 2003 precis som din. Kom i samma typ av låda med samma innehåll
Da har jeg begynt og montere sammen topp, etter en nærmere inspeksjon så må jeg bytte kam og løftere
Så nå er jeg veldig usikker på hvilken kam jeg skal få i?
stensheim wrote:Da har jeg begynt og montere sammen topp, etter en nærmere inspeksjon så må jeg bytte kam og løftere
Så nå er jeg veldig usikker på hvilken kam jeg skal få i?
ppf forsterkede vippearmer og z45t, har en z58t liggende som har gått 20-30mil men jeg har ikke så veldig lyst til og bruke den da det blir så dårlig vakum + ujevn motorgange på lave turtall...
stensheim wrote:ppf forsterkede vippearmer og z45t, har en z58t liggende som har gått 20-30mil men jeg har ikke så veldig lyst til og bruke den da det blir så dårlig vakum + ujevn motorgange på lave turtall...
hva kjører du med?
Du kan köra med vassare kam och fortfarande ha jämn gång på låga varv när du har separata spjäll, Pulserna stör inte varandra lika mycket så testa med z58an du
ok, ja det blir sikkert bedre med separate spjeld, men jeg har bestilt en kam som er ca midt i mellom z45t og z58t nå, vil ha litt vakum også for jeg vil ha normale bremser.. blir spennende og se hvordan den blir.....
jeg vet ikke hvor mye jeg har kjørt med kammen og vippene som sto i men den har gått i 3 sesonger, delene er ikke mye slitt men det er såpass at jeg ikke vil bruke det i denne motoren i alle fall.
jeg sendte en mail til vs motor ang tips til kam men jeg fikk ikke svar så da tok jeg sjansen på og finne en bra selv...
stensheim wrote:ok, ja det blir sikkert bedre med separate spjeld, men jeg har bestilt en kam som er ca midt i mellom z45t og z58t nå, vil ha litt vakum også for jeg vil ha normale bremser.. blir spennende og se hvordan den blir.....
jeg vet ikke hvor mye jeg har kjørt med kammen og vippene som sto i men den har gått i 3 sesonger, delene er ikke mye slitt men det er såpass at jeg ikke vil bruke det i denne motoren i alle fall.
jeg sendte en mail til vs motor ang tips til kam men jeg fikk ikke svar så da tok jeg sjansen på og finne en bra selv...
Dette fikk jeg av Vs når jeg ba om spec på min kam
Hei,
Kammen din har følgende spec in og ut: 288` durasjon. 12.0mm ventilløft. 114` lobeseparasjon.
Timing: 110` fullt løft på innsug. Start på dette og prøv å vri litt frem/tilbake ved bremsing.