Turbokonvertering M20b25!!!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Pegg

Turbokonvertering M20b25!!!

Post by Pegg »

Hej har tänkt och bygga iordning en turbomotor Baserad på en m20b25-motor, den är helt std och isärplockad, jag vill hamna på runt 400 Säkra hkr i maskinen dvs jag vill inte att det ska gå sönder stup i kvarten och undrar vad jag behöver göra/inhandla? jag vill använda mig av PPF´s grejer givetvis;) är Tacksam för all hjälp som leder till en komplett maskin. :)

Tack på förhand Peter

Ps. Motorn ska sitta i bilen Nedan en 325 E30

http://www.garaget.org/?car=13334
Drullen

Post by Drullen »

Ser att du e ny här, ja skulle testat med sökfunktionen.. Finns många trådar här där du lär finna alla svar
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Pegg

Post by Pegg »

Drullen wrote:Ser att du e ny här, ja skulle testat med sökfunktionen.. Finns många trådar här där du lär finna alla svar

Japp fick internet för ett par månader sen, kompisen sa att det här är en käck sida med allt om bmw så här e jag;)

Jag har gjort det iofs men det står så många olika svar på allting så jag vet inte vad ska göra och inte göra, en blir lite snurrig;)
Turbo_folke

Post by Turbo_folke »

Skicka ett pm till Bmwandreas eller Bäckis (ppf ägarna) så ger dom dig ett recept för en 400hk motor.
Post Reply