Bmw E34 535i Turbo -91
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Hollizini wrote:Bäckis wrote:Dom är ruggigt varvvilliga med rätt kam, tyvärr håller dom inte så bra för det. Inte utan ny hub iaf.
Blir er z55 Turbo kam, riktig hub samt vettiga vippor.
Det sket sig med M30 vipporna?
Men då får du väl varva 8k?! jag körde ju 8k med den... Men är ju dom jävla vipporna som ställer till det....
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
erikkihl wrote:Hollizini wrote:Bäckis wrote:Dom är ruggigt varvvilliga med rätt kam, tyvärr håller dom inte så bra för det. Inte utan ny hub iaf.
Blir er z55 Turbo kam, riktig hub samt vettiga vippor.
Det sket sig med M30 vipporna?
Men då får du väl varva 8k?! jag körde ju 8k med den... Men är ju dom jävla vipporna som ställer till det....
Äntligen hemma?
Jo, det blir nog något sådant. Runt 8k ska man väl kunna trycka ur den med riktiga vippor.
Du har föresten inte m535 diffen till salu? Tror jag vill slippa enhjula.
Hollizini wrote:erikkihl wrote:Hollizini wrote:Bäckis wrote:Dom är ruggigt varvvilliga med rätt kam, tyvärr håller dom inte så bra för det. Inte utan ny hub iaf.
Blir er z55 Turbo kam, riktig hub samt vettiga vippor.
Det sket sig med M30 vipporna?
Men då får du väl varva 8k?! jag körde ju 8k med den... Men är ju dom jävla vipporna som ställer till det....
Äntligen hemma?
Jo, det blir nog något sådant. Runt 8k ska man väl kunna trycka ur den med riktiga vippor.
Du har föresten inte m535 diffen till salu? Tror jag vill slippa enhjula.
Det ska nog gå med 8k, den ylar så skönt då... Vet inte ännu om den ska säljas, ska se vilken av utväxlingarna som den kommer att kännas bäst med
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Jo, den ska få yla tro mig.
Har avgassystemet klart nu, såg precis ut som jag kommer ihåg att ditt gjorde.
Jodå, känn efter du, och blir den till salu så föväntar jag mig ett samtal.
För övrigt så ska tanken ner nu, samt reservhjuls baljan ut så man får en bra placering på fuelcellen.
Sen håller jag på och bygger upp en ny a-stolpe (biten som gångjärnen sitter i)
Samt sliter lite i framvagnen.
Motorn är så gott som klar, är bara kolvar, packningar, kam och lite smått nu, så börjar det lika nått.
Men det är karossen som ska få smaka lite love hädanefter.
Har avgassystemet klart nu, såg precis ut som jag kommer ihåg att ditt gjorde.
Jodå, känn efter du, och blir den till salu så föväntar jag mig ett samtal.
För övrigt så ska tanken ner nu, samt reservhjuls baljan ut så man får en bra placering på fuelcellen.
Sen håller jag på och bygger upp en ny a-stolpe (biten som gångjärnen sitter i)
Samt sliter lite i framvagnen.
Motorn är så gott som klar, är bara kolvar, packningar, kam och lite smått nu, så börjar det lika nått.
Men det är karossen som ska få smaka lite love hädanefter.
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna