Vattenskoter köpråd
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vattenskoter köpråd
Ska köpa en vattenskoter nästa sommar, kollat ganska mycket på seadoo rxt-x 255. Någon med egna erfarenheter av dom mm? Något man bör tänka på osv?
Även andra förslag välkomnas
Även andra förslag välkomnas
M535 E28 Achatgrün -85 M106
- Nisse Järnet
Re: Vattenskoter köpråd
Jo fan men bara gamla Yamaha
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Fina maskiner dock med lite brister som ex,kamkedje haverier,ic som spricker mm,gå in på Guppa.se där finns matnyttig info!
Kör dock Yamaha Fzr och är en toppen maskin som aldrig sviker...
Kör dock Yamaha Fzr och är en toppen maskin som aldrig sviker...
318 E21-83
323i E21-81
323i E21-81
jag har åkt rxp 215, mycket problem och bekymmer hade jag med den. skulle jag köpa igen skulle jag välja en yamaha sho
Jaha :O? Nått specifikt?affe wrote:jag har åkt rxp 215, mycket problem och bekymmer hade jag med den. skulle jag köpa igen skulle jag välja en yamaha sho
Första RXP 215 var de möt kladd med,mindre med den senare 215, men har haft både 215-05,215-07 , 255rs , 260rs o jag personligen tycker ju 255an varit den bästa/smidigaste. Bytte kompressor osv så plockade ut över 300hk... 260 var något snabbare orginal men JAG tycker den e klumpig med den nya designen...
Ska du ha 255 så köp en 255 RS då dem andra är strypta!
Några polare har yama o kawa som kladdat desto mer o dem e trötta!!!! Men det gäller ju samma som alltid , kolla igenom maskinen NOGA innan köp. Många är misskötta o dåligt underhållna samtidigt som dem går på FULLT ÖS ALLTID Se till så den inte suger luft då impellern är sliten eller massa glapp i grejorna. Även sprickor runt in o utlopp är viktigt.
Lycka till med köpet iaf. Blir det en 255 så kommer du ha en AS BALL sommar om väder o maskin håller Undrar du något mer om dem maskinerna så dra iväg ett PM
Ska du ha 255 så köp en 255 RS då dem andra är strypta!
Några polare har yama o kawa som kladdat desto mer o dem e trötta!!!! Men det gäller ju samma som alltid , kolla igenom maskinen NOGA innan köp. Många är misskötta o dåligt underhållna samtidigt som dem går på FULLT ÖS ALLTID Se till så den inte suger luft då impellern är sliten eller massa glapp i grejorna. Även sprickor runt in o utlopp är viktigt.
Lycka till med köpet iaf. Blir det en 255 så kommer du ha en AS BALL sommar om väder o maskin håller Undrar du något mer om dem maskinerna så dra iväg ett PM
// P
Projekt: E46 m3 s65
Tack för tipsen blev en rxt-x 255 2008 i helgen. Trim planeras redan
Grattis, då är din sommar räddad nu Vad för trim planerar du? Vart i landet bor du ? Har du nära till Henån så har du Malte Rosner där. Han har ALLT du kan behöva o lite till, Bygger racemaskiner till folk i hela världen.reyland wrote:Tack för tipsen blev en rxt-x 255 2008 i helgen. Trim planeras redan
// P
Ja skotern + bmwn så set blir ett roligt och dyyyrt 2014 tänkte mest basic, exhaust thru hull, chipad box, filterkit och dump. Tänkte plastidipa den mattvit också håller till i norrköpingpiddan wrote:Grattis, då är din sommar räddad nu Vad för trim planerar du? Vart i landet bor du ? Har du nära till Henån så har du Malte Rosner där. Han har ALLT du kan behöva o lite till, Bygger racemaskiner till folk i hela världen.reyland wrote:Tack för tipsen blev en rxt-x 255 2008 i helgen. Trim planeras redan
reyland wrote:Ja skotern + bmwn så set blir ett roligt och dyyyrt 2014 tänkte mest basic, exhaust thru hull, chipad box, filterkit och dump. Tänkte plastidipa den mattvit också håller till i norrköpingpiddan wrote:Grattis, då är din sommar räddad nu Vad för trim planerar du? Vart i landet bor du ? Har du nära till Henån så har du Malte Rosner där. Han har ALLT du kan behöva o lite till, Bygger racemaskiner till folk i hela världen.reyland wrote:Tack för tipsen blev en rxt-x 255 2008 i helgen. Trim planeras redan
Haha Bmwn kommer kännas jäääätte tråkig efter en heldag på skotern Tror du plastidip håller i 60+knop i vattnet? Eller du har inte tänkt o spraya skrovet? Bara överdelen? Ingen aning men de känns som de kommer släppa direkt....
Skippa avgasideen , de blir mer problem än nytta o du kommer skapa mer aggressioner pga ljudet än du får glädje, ja lovar. Det finns tillräckligt med skoterhatare redan o du kommer inte göra saken bättre med mer oväsen än de behövs. plocka bort ena dämparen istället så får du ett ballare ljud som även du kan överleva, öppet blås är ingen höjdare , av egen erfaranhet
Dump sitter de ju redan å en öppen variant är inte o föredra i marin miljö , den återcirkulerande kommer pysa bra nog när du plockat ena dämparen.
Satsa istället på Impeller o ringar i jeten. Om de inte redan sitter race sponsons så är de också väl värt sina kronor men det blir lite mer svårkört i början tills man lärt sig hur jävla mycket de greppar i fullgassvängar
// P
Ofan, jo det är sant. De låter kanske för mycket men som du säger att plocka ena dämparen kanske är att föredra istället.
Så det sitter dump i dom alltså? Har du prövat köra med filterkiten?
Vart håller du hus o kör då? Varit med på nått pwc enduance än ?
Så det sitter dump i dom alltså? Har du prövat köra med filterkiten?
Vart håller du hus o kör då? Varit med på nått pwc enduance än ?
- Nisse Järnet
En fin impeller kan göra grym skillnad!
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Kollar på solas men vetefan vad man ska ha egentligen. Hört både possitivt och beg om dessa
- Nisse Järnet
Jag har alltid kört Skat trak och är nöjd
Har suttit Solas på en skoter dock och det gick ju också bra iof.
Har suttit Solas på en skoter dock och det gick ju också bra iof.
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.