Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
tias
Posts: 186 Joined: 25 Aug 2012, 18:42
Location: Halmstad
Post
by tias » 20 Nov 2013, 22:37
håller 8" fälgar med et 20 sig innanför skärmkanterna tro? kör man 215 däck då tro? ingen som har bilder eller nått på liknande setups
edit: skulle 16x9 et 14 funka bak med typ 235/245 däck om man kör på e30 m3 naven?
sen kör man 8x16 fram med 215, funka det tro?
tias
Posts: 186 Joined: 25 Aug 2012, 18:42
Location: Halmstad
Post
by tias » 23 Nov 2013, 17:30
Ingen??
ButterflyRacing
Posts: 1885 Joined: 14 Mar 2009, 19:15
Location: Karlstad/Forshaga
Post
by ButterflyRacing » 23 Nov 2013, 17:50
Vi åker 8x17 et20. med 205
Dock är det gammla karossen och jag tror det är bättre med plats på dom....om man hamrar ut innerskärarna bak.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
tias
Posts: 186 Joined: 25 Aug 2012, 18:42
Location: Halmstad
Post
by tias » 24 Nov 2013, 14:16
ButterflyRacing wrote: Vi åker 8x17 et20. med 205
Dock är det gammla karossen och jag tror det är bättre med plats på dom....om man hamrar ut innerskärarna bak.
det är såpass trångt alltså... men hur många mm tjänar man på att trycka dit m3 naven bak?
ButterflyRacing
Posts: 1885 Joined: 14 Mar 2009, 19:15
Location: Karlstad/Forshaga
Post
by ButterflyRacing » 24 Nov 2013, 17:10
tias wrote:
det är såpass trångt alltså... men hur många mm tjänar man på att trycka dit m3 naven bak?
Nja...tångt är det väl inte. Men på dom gammla karosserna bullar innerskärmarna ut på en del ställen.
Vad och om du tjänar på M3-nav, vet jag inte. Vi åker med borrade orginalnav.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
JohanE
Posts: 1550 Joined: 11 Aug 2006, 12:30
Location: Säter
Contact:
Post
by JohanE » 29 Nov 2013, 18:59
M3 har 7JX15 ET:30
Vanlig E30 har 7JX15 ET:24
6mm skillnad.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 29 Nov 2013, 19:55
Jag kör 16x9 med 215/40-16 på E30 facelift, funkar!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
JohanE
Posts: 1550 Joined: 11 Aug 2006, 12:30
Location: Säter
Contact:
Post
by JohanE » 30 Nov 2013, 17:06
Dålig bild men där är 8x17 ET20 225x35. M3E30-nav. Däcken sticker lite grann utanför skärmkanten men inte så pass mycket att bilprovningen klagade.
Last edited by
JohanE on 03 Dec 2013, 23:09, edited 1 time in total.
tias
Posts: 186 Joined: 25 Aug 2012, 18:42
Location: Halmstad
Post
by tias » 02 Dec 2013, 19:53
JohanE wrote: M3 har 7JX15 ET:30
Vanlig E30 har 7JX15 ET:24
6mm skillnad.
det kan väl inte stämma? e30 m3 kör ju generellt med mycket lägre et! tvärtom menar du väl
JohanE
Posts: 1550 Joined: 11 Aug 2006, 12:30
Location: Säter
Contact:
Post
by JohanE » 03 Dec 2013, 23:07
tias wrote: JohanE wrote: M3 har 7JX15 ET:30
Vanlig E30 har 7JX15 ET:24
6mm skillnad.
det kan väl inte stämma? e30 m3 kör ju generellt med mycket lägre et! tvärtom menar du väl
Nope. M3 har
högre ET än vanliga E30 vid samma bredd och storlek på fälg.
M3E30
E30