Fick hem en kardan från en S2 Avant, bolt-on är gott!
Också funderat på att få tag i en elhydraulisk servopump. Den jag kikat på har överkapacitet men svår att få tag på, så jag skriver inte vilken det är tills jag hittat en
Blir nog att köra elvattenpump också. Med en kontrollerbox så slipper man Termostat.
STRANGLED wrote:Ser ut som ett elservo från 440-460 diesel. Så ring volvo om du inte hittar något beggat.
Hehe så lång tid tog det... ok ja det blir nog att köpa en ny om dom fortfarande har till så gamla bilar? Ska tydligen vara helt överjävligt bra denna pumpen. Ingen V50 pump dvs som inte hinner med grova kast när man ska lägga upp feta ställ.
STRANGLED wrote:Ser ut som ett elservo från 440-460 diesel. Så ring volvo om du inte hittar något beggat.
Hehe så lång tid tog det... ok ja det blir nog att köpa en ny om dom fortfarande har till så gamla bilar? Ska tydligen vara helt överjävligt bra denna pumpen. Ingen V50 pump dvs som inte hinner med grova kast när man ska lägga upp feta ställ.
Går att beställa ny va ja hört, polaren köpte iallafall en helt ny
Det har jag inte i huvet, kollade lite efter kvittot men det har nog försvunnit i någon pärm.
Det är väl inte svårare än att ringa närmsta bilia som även har reservdelar och beställa?
STRANGLED wrote:Det har jag inte i huvet, kollade lite efter kvittot men det har nog försvunnit i någon pärm.
Det är väl inte svårare än att ringa närmsta bilia som även har reservdelar och beställa?
Bilia, ok. Jag och Volvo=noll koll Ska ringa nu direkt. Kör du med någon restriktor på detta servo? Tror denna orkar pumpa upp till 80bar.
Jag hjälpte bara en kund att fixa fram servot, så jag har inte forskat något närmare om man behöver restriktor eller ej.
Kolla vad orginal servot pumpar sen får du väl anpassa trycket efter det?