Nån som vet vad en bmw Diff (188 huset) väger
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nån som vet vad en bmw Diff (188 huset) väger
Tänkte kolla om någon har koll på vad en diff från bmw e34 med 188 huset väger ? väger ju as men hur mycket ?
Re: Nån som vet vad en bmw Diff (188 huset) väger
jorgen wrote:ca 38kg
hmm okey synd att du inte visste exakt bussgods har ju gränsen på 35kg om man ska skicka med dom i alla fall
- Bimmer e34
Skickade lamelldiff 188 e34 med bussgods, frakt gick på 460kr, Piteå-Stockholm.
070-3880583
f11 530xd -11
e30 325ix -89
e34 m5 -91
f11 530xd -11
e30 325ix -89
e34 m5 -91
Okey tackar för den infon gick in o kollade på schenker 30-39kg 506kr Gävle-Lidhult bussgods var det bara att glömma dom hade inte över 40kg på utlämmningstället (truck) fan hade ju vart så fint om den hade väågt precis 35kg men men nåt kilo över är det väl allt...
Skickade precis en, 37kg vägde den med olja i
Har skickat grejer på nästan 50kg med bussgods så det är no. Inga problem.
0sju3-043862sex
Har dom inte truck så tar dom inte över 35kg tyvärr..roadrage wrote:Har skickat grejer på nästan 50kg med bussgods så det är no. Inga problem.
Jaså du ser hmm om man tar bort oljan vad var det 1.7-1.9L tjja kanske den lutar ner mot 35 kg då hahaha får tömma diffen om jag ska skicka den o hoppas den kommer ner imot 35kg undrar om det är tvärstopp om den skulle väga 35.5kg eller nå..Evinrude wrote:Skickade precis en, 37kg vägde den med olja i
ja har skickat diff me bussgods oxo, här i piteå brukar jag få väga å skriva vikten själv så de lugnt.men så bra kanske de inte är på alla ställen.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
tror inte det är problemet, egentligen. Pratade med en kille på BG som sa att i norrland har dem inga problem att skicka hela motorer, växellådor osv. Bussarna har ju bakgavel och skåp anpassat för det. Värre är det nedanför värmland där bussarna saknar just lift och skåp. så det är skillnad på var i landet man bor och var det ska. gods mellan dalarna-gävle går med lastbil dessutom.Lojdstrom wrote:Har dom inte truck så tar dom inte över 35kg tyvärr..roadrage wrote:Har skickat grejer på nästan 50kg med bussgods så det är no. Inga problem.
0sju3-043862sex
ja då är de väll inte konstigt,om dom ska bära 40kg klumpar.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
skickade du långt? vad fick du betala för det hela ? eftersom den vägde över 35kg...Evinrude wrote:Skickade precis en, 37kg vägde den med olja i
roadrage wrote:tror inte det är problemet, egentligen. Pratade med en kille på BG som sa att i norrland har dem inga problem att skicka hela motorer, växellådor osv. Bussarna har ju bakgavel och skåp anpassat för det. Värre är det nedanför värmland där bussarna saknar just lift och skåp. så det är skillnad på var i landet man bor och var det ska. gods mellan dalarna-gävle går med lastbil dessutom.Lojdstrom wrote:Har dom inte truck så tar dom inte över 35kg tyvärr..roadrage wrote:Har skickat grejer på nästan 50kg med bussgods så det är no. Inga problem.
Alla ställen tar ju inte emot om det väger över 35 Kg riktigt tråkig om man ska skicka något som kanske väger 2-4 kg mer än vad gränsen är satt (35kg)
Skickade den från Sundsvall till Malmö för 465:- och då slängde dom den på en halvpall så jag behövde inte bry mig om emballage
Evinrude wrote:Skickade den från Sundsvall till Malmö för 465:- och då slängde dom den på en halvpall så jag behövde inte bry mig om emballage
Okey är ju ett bra pris det med tanke på avståndet..
Sv: Re: Nån som vet vad en bmw Diff (188 huset) väger
Bussgods utgår endast från vikten och inte hur långt avstånd det ärLojdstrom wrote:Evinrude wrote:Skickade den från Sundsvall till Malmö för 465:- och då slängde dom den på en halvpall så jag behövde inte bry mig om emballage
Okey är ju ett bra pris det med tanke på avståndet..
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;