sk8koffe wrote:Låter förövrigt klokt med m42 bygge. Har själv bestämt mig för samma. Ska slänga i nya lager, packningar, arp bultar och m50b25 kolvar och stakar (eftersom du tipsa mig om det). Vet dock inte var jag ska köpa det för ppf verkar inte ha det jag söker. Importera från staterna?
"Contact seller" står det. Många kan skicka fastän det inte står på sidan. Sen finns det flera som säljer samma eller likvärdiga stakar http://www.ebay.com/itm/GSP-BMW-e30-e36 ... ee&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Du kör m20 svänghjul? Vad behövs för att få det att funka? Måste man svarva något som jag hört man behöver till m50in? Eller den passar rakt på? Sen lilla e30 starten?
Nice, men man måste byta? Hur långt tror du originalpumpen orkar?
Tror en NY originalpump klarar den effekten jag kört mer eller mindre, men min originalpump dog ganska omgående när den fick smaka etanol. Har varit med om det flera gånger innan att gamla pumpar lägger av när man byter från bensin till etanol. Därför rekommenderar jag en ny pump alltid.
sk8koffe wrote:Du kör m20 svänghjul? Vad behövs för att få det att funka? Måste man svarva något som jag hört man behöver till m50in? Eller den passar rakt på? Sen lilla e30 starten?
Nej jag kör original med Sachs 716 tryckplatta som är bolt on, samt KEP sinterlamell. Körde 500Nm i dynon på det. Sista tiden körde jag en ny originallamell och den höll också, dock lugnat ner vridet sen första dynokörningen. http://www.dli-teknik.se/index.php?sect ... 43&lang=sv" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är tur jag har dig till hjälp Får forska lite kring m20 svänghjul i m42. Kör hellre med lättare svänghjul Sen var priset lite saftigt på den tryckplattan
sk8koffe wrote:Det är tur jag har dig till hjälp Får forska lite kring m20 svänghjul i m42. Kör hellre med lättare svänghjul Sen var priset lite saftigt på den tryckplattan
På en sugis är det intressantare med lätt svänghjul, för min del så försöker jag hålla mig till så lite speciallösningar som möjligt, är lättare att underhålla i längden. Obs att mitt svänghjul inte är ett dubbelmasse.
Finns det nån billigare tryckplatta som klarar samma moment?
Kör du med m20 svänghjul kan man komma billigare undan. Dock så läste jag att det är ett jävla projekt med m20 svänghjul på m42. Typ distansring från m50, urtrampningslager från någon e28 osv. Så blir original för mig med och även samma tryckplatta. Här är billigt alternativ om man kör m20 hjul
Har bestämt att det blir en td05 från mitsu evo med twinscroll samt billiga H-profil i vinter. Mer register, mer respons samt kanske 50hk till kan man ju hoppas
HellMek wrote:Har bestämt att det blir en td05 från mitsu evo med twinscroll samt billiga H-profil i vinter. Mer register, mer respons samt kanske 50hk till kan man ju hoppas
Jag har en td05 från en evo 9 liggande. Den behöver en lagersats annars helt ok skulle jag tro. Om du är sugen kostar den 1000:-
HellMek wrote:Har bestämt att det blir en td05 från mitsu evo med twinscroll samt billiga H-profil i vinter. Mer register, mer respons samt kanske 50hk till kan man ju hoppas
Jag har en td05 från en evo 9 liggande. Den behöver en lagersats annars helt ok skulle jag tro. Om du är sugen kostar den 1000:-
Nu har det pga slumpen blivit dags att gå vidare! Ramlade över en Mitsubishi Galant Dynamic-4 i gott skick för 1500 spänn! Killen som sålde hade inte nån koll alls, han visste nog inte ens att den var 4wd och hade den trevliga 4G63-motorn.
BMW´n ska bara sättas ihop till nåt körbart och säljas nu, alternativt mottages bud på hela bilarna eller delar. Tänker dock inte skänka bort det som är värt nåt.